کد خبر: ۲۶۷۹۱
۱۴:۳ - ۱۳۹۵/۱/۲۳

۳ عامل باعث ورود نفت به کانال ۴۲ دلاری شد
رویترز اعلام کرد:

۳ عامل باعث ورود نفت به کانال ۴۲ دلاری شد

با افزایش امروز قیمت جهانی نفت که متاثر از حداقل سه عامل بود، هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کاهش حجم ذخایر نفت خام و تعداد سکوهای حفاری آمریکا به همراه اختلال در تولید نفت برخی کشورها و امیدواری ها به نشست دوحه درباره فریز نفتی موجب شد تا امروز قیمت نفت افزایش یابد و رشد قیمت قابل توجه پایان هفته گذشته را تداوم بخشد.

در این میان تحلیلگران پیش بینی می کنند تقاضای جهانی برای نفت ممکن است سرعت گرفته و به کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا منجر شود اما قیمت نفت امروز با افزایش بیشتری همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات اولیه امروز به بالای 40 دلار رسید، اما با اندکی تعدیل و رشد 19 سنتی نسبت به رقم پایانی روز جمعه به 39 دلار و 91 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 16 سنت افزایش به 42 دلار و 10 سنت رسید.

شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند و به پایین ترین رقم از نوامبر 2009 تاکنون رساندند. شرکت های حفاری در هفته منتهی به 8 آوریل، 8 سکوی نفتی را  کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به 354 مورد رساندند.

اختلال در تولید نفت در دریای شمال و غرب آفریقا و امیدواری‌ها به توافق بر سر فریز نفتی در نشست 17 آوریل موجب افزایش قیمت نفت برنت شده است.

تحلیلگران در موسسه برنستین انتظار دارند تقاضای جهانی برای نفت در فاصله سال های 2016 تا 2020 سالانه 1.4 درصد افزایش یابد، در حالی که این نرخ رشد در طی دهه گذشته 1.1 درصد بود. این در حالی است که بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، تقاضا برای نفت در طی 5 سال آینده 1.3 درصد افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگران انتظار دارند بازار نفت در پایان سال 2016 به توازن مجدد برسد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ