کد خبر: ۲۶۸۴۳
۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱/۲۵

برنامه افزایش سرمایه
بعد از عدم تحقق وعده سایپا و با توجه به کاهش سرمایه در شهریور:

برنامه افزایش سرمایه "خپارس" تغییر کرد: ۲۳۷ به جای ۱۱۰ درصد

برنامه افزایش سرمایه پارس خودرو که پیش از این سایپا 110 درصد اعلام و آن را عملی نکرد به 237 درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پارس خودرو که طی ماهای گذشته با رویدادهایی چون مذاکره سهامدار عمده یعنی سایپا با رنو فرانسه برای واگذاری سهام و نوسان قیمت مواجه بوده ، برنامه افزایش سرمایه 110 درصدی از آورده نقدی را داشت که بهمن سال گذشته توسط سایپا برای این شرکت و 6 زیر مجموعه دیگر اعلام شده بود اما از قرار معلوم این برنامه با افزایش دو برابر تامین مالی مواجه شده است.

براساس این گزارش، سایپا در آن تاریخ طبق جدولی که به سازمان بورس ارایه داده ، برای پارس خودرو برنامه افزایش سرمایه 750 میلیارد تومانی داشت و قرار بود 20 اسفند با برگزاری مجمع فوق العاده ایی این تصمیم را نهایی کند که به نتیجه ایی نرسید.

همچنین سایپا در آن جدول اعلام کرده 10 شهریور سال جاری ، سرمایه "خپارس" را کاهش خواهد داد و باید منتظر ماند تحقق یا عدم تحقق این وعده بود.

به هر حال در شرایطی پارس خودرو اولین درآمد هر سهم سال مالی اسفند 95 را 25 ریال سود اعلام کرده که طبق مصوبه 22 فروردین این شرکت ، سرمایه بیش از 677 میلیارد تومانی با حدود 237 درصد افزایش به بیش از 2 هزار و 277 میلیارد تومان خواهد رسید.

این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای خارج شدن شرکت از شموليت ماده 141 قانون تجارت ،اصلاح ساختار مالي ،بهبود نسبت مالکانه ، امکان تامين سرمايه در گردش مورد نياز براي افزايش توليد و به شرط تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس علمی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ