کد خبر: ۲۶۸۸۸
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱/۲۷

علت اصلی سفر موگرینی به ایران : اطمینان به بانک های بین المللی
مقام ارشد اتحادیه اروپا خبر داد:

علت اصلی سفر موگرینی به ایران : اطمینان به بانک های بین المللی

مقام ارشد اتحادیه اروپا علت اصلی سفر دو روزه ( شنبه و یکشنبه) موگرینی به ایران را اطمینان بخشی به بانک های بین المللی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام پایگاه خبری یوروآبزرور، فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه با هیاتی بلندپایه از اتحادیه اروپا طی روزهای شنبه و یکشنبه به ایران سفر می‌کند تا بانک‌های بین المللی را نسبت به تجارت با ایران مطمئن سازد.

در این رابطه یک مقام ارشد اتحادیه اورپا گفت:7 کمیسیونر اتحادیه اروپا در بخش های انرژی، تجارت و صنعت با پیام منسجم و یکپارچه "مشارکت دوباره با ایران" می آید. این سفر برای اطمینان بخشی مجدد به همه برای ممکن بودن همکاری با ایران طراحی شده است.

وی ادامه داد: بانک های بین المللی به علت نگرانی های قانونی و سابقه‌ای در ارتباط با شبکه پیچیده تحریهای اعمالی اتحادیه اروپا و آمریکا در سال های اخیر، نسبت به بازگشت به ایران اکراه دارند.

این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد: درحالی تاکنون سه بانک ایرانی به سوئیفت وصل شده اند که بانک های بزرگ همکاری مجدد با ایران را راه اندازی نکرده‌اند و بازسازی اعتماد و اطمینان زمان بر است. در این میان ایران می خواهد به سازمان تجارت جهانی بپیوندد و ما تمایل داریم در این زمینه نقش حمایتی داشته باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ