کد خبر: ۲۶۹۱۲
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱/۲۸

3 دلیل اصلی ریزش امروز شاخص بورس / بازار اردیبهشت شگفتی می آفرید
مدیرعامل یک شرکت کارگزاری در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

3 دلیل اصلی ریزش امروز شاخص بورس / بازار اردیبهشت شگفتی می آفرید

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری با اعلام دلایل ریزش امروز شاخص بورس گفت: این شرایط مقطعی بوده و در صورت گشایش مناسبات ارزی و دلاری، بازار سریعا واکنش نشان داده و بورس در اردیبشهت ماه شگفتی ساز خواهد شد.

علی اصغرزاده مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره شرایط امروز بازار سهام که با ریزش حدود 1600 واحدی و ارزش معاملات 166 میلیارد تومانی تا ساعت 12 ظهر همراه شده ، اظهار داشت: دلایل اصلی این ریزش ناشی از اعلام و اصرار روزهای گذشته برخی فعالان بازار مبنی بر لزوم اصلاح شاخص و انتشار اخبار متناقص با واقعیت هایی مانند انعکاس جهت دار سخنان رئیس کل بانک مرکزی در نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی توسط برخی رسانه ها و رفتار سرمایه گذاران کم ریسک است.

وی ادامه داد: این سه عامل موجب شده تا رویدادهای مهم و مثبتی مانند سخنرانی سیف در کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا آن هم بعد از 40 سال و توسط بالاترین مقام بانکی کشور ، دیدار وی با وزیر خزانه داری آمریکا و مذاکره برای آزاد کردن دارایی های بلوکه شده ایران، افزایش 30 میلیون تومانی وام ساخت مسکن و دیگر اخبار و رویدادهای مثبت روزهای گذشته نادیده گرفته شود.

این کارگزار با بیان اینکه مواردی مانند حواشی اجلاس همکاری های اسلامی اثری در وضعیت اقتصادی و بازار ندارد، خاطر نشان کرد: در این شرایط که به رغم اخبار و رویدادهای مثبت ، عده ایی از بر لزوم اصلاح قیمت ها و شاخص اصرار دارند و اخبار متقن و محکمی هم از قراردادها و مذاکرات خودرو سازان با طرف های خارجی منتشر نمی شود، سهامداران نگران شده و بی جهت اقدام به فروش می کنند.

اصغرزاده ادامه داد: این جریان به کل بازار تعمیم یافته و در نتیجه اصطلاحا" خشک و تر باهم سوزانده می شوند و شاخص بورس هم با ریزش دور از انتظار  1600 واحدی در یک روز ثبت می شود. درحالی که به رغم وجود برخی ابهامات در صنعت خودرو، صنایع دیگر مشکلی ندارند اما به دلیل فشار فروش ناشی از نگرانی ها، روند بازار به کل بر می گردد.

وی در برابر این سئوال که آیا تصویب مفاد بودجه 95 می تواند در روند روزهای اخیر بازار موثر باشد یا خیر ؟ توضیح داد: این سند مهم اقتصادی در حالی طی یکی دو روز آینده نهایی می شود که مهمترین بخش آن برای بازار سرمایه ، بحث بودجه عمرانی است که طبق اخبار غیر رسمی از رقم 63 هزار میلیارد تومانی سخن به میان آمده که قطعی نیست. اما در صورت تصویب این رقم ، می تواند رویداد مثبتی برای بازار باشد.

اصغرزاده ادامه داد: با این اوصاف با در نظر گرفتن این رویدادها و همچنین برنامه دولت برای راه اندازی بازار بدهی و تسویه بدهی پیمانکاران، نهایی شدن مذاکرات خودروسازان، اتمام دوره اصلاح تن داده شده و اجباری شاخص و قیمت ، گشایش مناسبات ارزی و دلاری و... بازار سریعا واکنش نشان داده و می توان انتظار داشت که بورس در اردیبهشت ماه شگفتی سازه شده و عرضه کنندگان هیجانی مغبون و جوسازان و منفی بافان رسانه ای در شبکه های اجتماعی بی اعتبار خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا | ساعت ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
15
0
پاسخ
اونایی که امروز شاخص با معاملات بلوکی فارس و وامید شاخص سازی گردند باید شرمنده باشند نه دیگران.
شاخص امروز 1800 واحد ریخت ولی شاخص سازان برای اینکه روی عدد 78000 بمونه معاملات بلوکی کردند
خسته نباشی دلاور خسته نباشی شاخص ساز.

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
9
8
پاسخ
برادر من خواهر من صبر کنید چرا ترسیدید بازار از فردا حمایت میشه یه مقدار تحمل داشته باشین هیچ اتفاق خاصی نیفتاده فقط هیجان و ترسبی مورد تو بازار پیچیده
» رضا | ساعت ۱۳:۲ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
بورس نمی تونه هر وقت ریخت حمایت بشه همواره برای اینکه عده ای سود کنند عده ای باید ضرر کنند الان شما می خوای اینو تغییر بدی؟ خوب پس ریاضی رو باید تغییر بدی که 1-1 بشه 2
» ناشناس | ساعت ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
احسنت همه جوگیر شدن
» حسین | ساعت ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
5
0
پاسخ
فـــــــــــــــــــــــــــــــــــارس، سهمی که اغلب اوقات در دستکاری شاخص کل دست داره...
سهم عجیبیه!!!
» کارشناس | ساعت ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
2
2
پاسخ
اینکه عمدا دارن شاخص را منفی وبقولی اصلاح میکنند حرفی نیست . جای حرف اینجاست که کدام نهاد نظارتی به مشکلات بازار سرمایه باید توجه کند .....
مگر میشود گروهی بدون کمترین خبری یک روزه صف خرید شود ان هم به خاطر مثبت نمودن شاخص در روز اول معاملاتی سال . متاسفانه بورس بازیچه سودجویان و ... شده است همانطوری که سکه و نرخ دلار .... همین نقش را بازی میکرد.

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
6
4
پاسخ
ریزش های ناگهانی شاخص و منفی شدن قیمت سهام بیشتر جهت پیاده کردن سهامداران هیجانی است که به نظرم من خیلی هم خوبه

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۲۰:۴ - ۱۳۹۵/۱/۲۸
4
0
پاسخ
الان یک هفتست خودرویا و بدنبالش بقیه صف فروش هستن. چقدر اصلاح؟ از سال 92 تا بهمن 94 اصلاح داشتیم که قیمتها یک سوم و یک چهارم شد الان وقت جبرانه.مثلا قیمت 92 و الان:
بانک دی خرید 250 الان 150
صادرات خرید 140 الان 95
فسرب خرید 00 الان 130
پارسیان خرید 380 الان 130
وبیمه خرید 220 الان 150
فولاد خرید 250 الان 133
چند تا سهم خودرویی هم یکماهه خریدم که تو همین یکماه 30-40 درصد نزول کرده ....

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ