کد خبر: ۲۶۹۱۴
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱/۲۸

فازهای جدید دو پالایشگاه بزرگ موجب کاهش واردات بنزین می شود/ بنزین تک نرخی
معاون وزیر نفت :

فازهای جدید دو پالایشگاه بزرگ موجب کاهش واردات بنزین می شود/ بنزین تک نرخی

معاون وزیر نفت با اعلام برنامه دولت برای تک نرخی کردن بنزین و مشکل بودن 5 نرخی بودن بنزین گفت: با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و بندرعباس نیاز به واردات بنزین کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس کاظمی در حاشیه همایش صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در حالی دولت پیشنهاد تک نرخی کردن بنزین را داده است که درباره جزئیات طرح پلکانی کردن قیمت بنزین باید از مجلس سوال کرد. چرا که نمایندگان مجلس این طرح را ارائه کرده اند و باید راهکارها را نیز مشخص کنند.

وی درباره آینده کارت سوخت هم گفت: کارت سوخت بنزین در گذشته برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیتی عرضه بنزین ارائه شد که طرح موفقی بود. اما به تدریج میزان تولید بنزین داخل کشور افزایش یافته و قیمت ها نیز بالا رفت و میزان قاچاق کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیاز به عرضه بنزین از طریق کارت سوخت وجود ندارد.

به گفته کاظمی با توجه به وجود مشکلاتی هنگام دو نرخی بودن بنزین ، در صورت 5 نرخی شدن بنزین ، جایگاه داران در پرداخت و تسویه دچار مشکل مضاعفی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: بر اساس برنامه ریزی ، تا پایان سال جاری روزانه 8 میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد که با توجه به واردات بنزین از طریق کشتی ، امکان دارد در مقاطعی میزان واردات بیشتر از میانگین در نظر گرفته شود اما در هفته های بعد میزان واردات کاهش یافته و یا انجام نشود.

کاظمی افزود: سال گذشته به طور میانگین میزان واردات بنزین 9.5 میلیون لیتر بوده اما امسال به هشت میلیون لیتر کاهش خواهد یافت که بخشی از آن صرف ذخیره سازی می شود. با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاه های ستاره خلیج فارس و بندرعباس نیاز کشور به واردات بنزین کاهش می یابد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ