کد خبر: ۲۶۹۳۰
۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱/۲۹

فروش
مدیرعامل فولادمبارکه خبر داد:

فروش "فولاد و هرمز" به شرکت ایتالیایی افزایش یافت/ نحوه همکاری با دانیلی

مدیرعامل فولادمبارکه از توافق نامه افزایش فروش محصولات این شرکت و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیای ایتالیا خبر داد و نحوه همکاری با شرکت دانیلی ایتالیا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان حضور نخست وزیر ایتالیا و هیأت اقتصادی ، تعدادی قرارداد، تفاهمنامه و موافقنامه بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید و طی آن تفاهم نامه ای هم بین مدیران عامل فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مارچگالیای ایتالیا برای فروش محصولات به طرف ایتالیایی امضا شد.

در حاشیه این مراسم، بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اینکه طبق این توافقنامه فروش محصولات فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیای ایتالیا افزایش خواهد یافت، اظهارداشت: شرکت مارچگالیا به نوعی رقیب فولاد مبارکه محسوب می شود چون دارای خطوط نورد سرد، گالوانیزه و ... بوده و بزرگترین توزیع کننده فولاد اروپا است.

وی ادامه داد: این شرکت از گذشته از فولادمبارکه محصول خریداری کرده و حالا درخواست افزایش سهمیه خرید را از فولاد مبارکه دارد. برهمین اساس توافق شد تا سقف ماهانه 80 هزار تن انواع ورق و تا سقف 30 هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به این شرکت بفروشیم. پیشتر سهمیه خرید مارچگالیا از فولاد مبارکه کمتر و ماهانه حدود 60 هزار تن بود.

به گفته این مقام مسئول ، شرکت ایتالیایی در خطوط پایین دستی دارای نورد سرد، گالوانیزه و قلع اندود بوده و ورق نورد گرم را از فولادمبارکه خریداری و در کارخانه به نورد سرد تبدیل می کند و در خطوط لوله سازی خودش مورد استفاده قرار می دهد و یا تبدیل به گالوانیزه و رنگی کرده و در اروپا توزیع می کند.

سبحانی افزود: با این توافقنامه ، حدود 900 هزار تن محصولات فولادمبارکه به ارزش 400 میلیون یورو به این شرکت فروخته خواهد شد.

وی بیان اینکه فولاد مبارکه صادرات 2 میلیون تن محصول را در سال جاری هدف گذاری کرده ، ادامه داد: سال قبل برنامه صادرات 1.5 میلیون تن بود که توانستیم 20 درصد بالاتر از برنامه یعنی حدود 1.8 میلیون تن صادرات داشته باشیم. امیدواریم با بهبود شرایط و اجرای برجام و رفع تحریم ها هدف صادرات 2 میلیون تنی امسال نیز محقق شود.

سبحانی همچنین درباره آخرین وضعیت همکاری فولاد مبارکه با شرکت دانیلی ایتالیا نیز توضیح داد: فولاد مبارکه درحالی برنامه ها و قراردادهای توسعه مختلفی از جمله احداث واحد نورد گرم و واحد ریخته گری اسلب دارد که پروژه فولاد سپید دشت و توسعه آن و همچنین فولاد هرمزگان نیز در دست اجرا است . در این برنامهه ا و قراردادها نیز شرکتهای مختلفی از جمله شرکت های دانیلی و اس ام اس دماگ به عنوان تامین کنندگان تجهیزات حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ