کد خبر: ۲۶۹۴۱
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱/۲۹

مصوبات مثبت برای انبوه‌سازان و پیش‌خریداران مسکن/ آغاز برنامه از هفته آینده
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

مصوبات مثبت برای انبوه‌سازان و پیش‌خریداران مسکن/ آغاز برنامه از هفته آینده

مدیرعامل بانک مسکن از مصوباتی مثبت برای انبوه‌سازان و پیش‌خریداران مسکن خبر داد که از هفته آینده عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هاشم بت‌شکن با اشاره به تصویب بخشنامه فروش اقساطی در هیأت مدیره بانک مسکن  و ابلاغ آن در هفته آینده به شعب ، اظهار داشت: گفت: با این رویداد، اعضا کانون انبوه‌سازان می‌توانند با مراجعه به شعب مرکزی کلیه استان‌ها و 6 شعبه اصلی در تهران ، اقدام به ارایه دریافت خدمات تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بانک مسکن طبق مجوزی که بانک مرکزی اخذ کرده ، اقدام به عملیاتی کردن این طرح از هفته آینده می کنند. در این فرایند، فروشندگان و متقاضیان فروش اقساطی پس از توافق با خریداران،  مبلغی را نقدا" دریافت و مابقی را به قالب اقساط  می کنند.

به گفته این مقام مسئول، تعهد بانک مسکن 50 درصد ارزش کارشناسی ملک مشروط به اینکه سقف بدهی بیش از 150 میلیون تومان بیشتر نشود و یا اقساط آن از 3 میلیون تومان بیشتر نشود، تعیین شده و پس از تائید توسط بانک، قرارداد 3 جانبه ایی میان بانک مسکن، فروشنده و یا انبوه‌ساز و پیش‌خریدار به امضاء می‌رسد. نرخ کارمزد موثر بانک مسکن نیز حداکثر 2.3 درصد است.

بت شکن با اشاره به اینکه  در صورت عدم پرداخت اقساط توسط خریداران، بانک مکسن با توجه به میزان تعهد و سقف 50 قسط، اقدام خواهد کرد، افزود: ملک مدنظر باید دارای مشخصاتی چون پلاک معرفی شده ، برخورداری از پروانه و پایان کار معتبر و حداکثر 10 ساله باشد.

وی با اشاره به  عملیاتی شدن حساب امانی در بانک مسکن توضیح داد:به دلیل دغدغه پیش‌خریداران مبنی بر عدم تحویل به موقع مسکن، حسابی نزد بانک مسکن توسط پیش‌خریداران افتتاح می‌شود و که براساس پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی، مبالغی واریز می‌ شود تا در اختیار سازنده مسکن و پیش‌فروشنده قرار گیرد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: کارمزد این عملیات نیز 100 هزار تومان برای هر قرارداد و نیم درصد برای کل ارزش قرارداد است. به طور مثال کارمزد قرارداد 300 میلیون تومانی، یک میلیون و 600 هزار تومان است.

بت شکن از دیگر مصوبه بانک مسکن خبر داد و گفت: سازندگان و شرکت‌های انبوه‌سازی که اقدام به ساخت مسکن با تکنولوژی جدید کنند تسهیلات ساخت مسکن تا 150 میلیون تومانی و بدون سپرده خواهند گرفت که برای ولین بار در شهرهای تهران، شیراز، کرج، مشهد، اهواز و اصفهان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ