کد خبر: ۲۸۰۲۱
۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۲/۱

واکنش معاون وزیر نفت به مصوبه مجلس: بنزین  تک نرخی بماند

واکنش معاون وزیر نفت به مصوبه مجلس: بنزین تک نرخی بماند

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: پیشنهاد ما تک نرخی ماندن بنزین است و دلیلی نمی بینیم بنزین چند نرخی عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس کاظمی درباره مصوبه مجلس برای حذف نشدن کارت سوخت و توزیع بنزین با دو نرخ گفت: در صورتی که دولت مصوب کند، ملزم به اجرا خواهیم بود اما اعتقادی به دو نرخی بودن بنزین نداریم. چنانچه دولت تصمیم بگیرد بنزین را دونرخی و با کارت توزیع می کنیم.

وی درباره ادامه استفاده از کارت سوخت در عرضه بنزین اعلام کرد: کارت سوخت برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیت عرضه بنزین ارائه شد که در زمان خود طرح موفقی بود.بتدریج با افزایش تولید بنزین در داخل و بالا رفتن قیمت ها، قاچاق این فرآورده نفتی کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیازی به عرضه بنزین با استفاده از کارت سوخت احساس نمی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تصریح کرد: اگر دولت مصوب کند بنزین با کارت سوخت توزیع شود، با توجه به تجارب سال های گذشته شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هیچگونه مشکلی ندارد.

کاظمی در مورد تعیین میزان سهمیه و تعیین قیمت بنزین گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیشنهاددهنده طرح نبوده، بنابراین هر زمان که دولت در هیات دولت هر نرخ و شیوه توزیعی را به تصویب برساند، از زمان ابلاغ مصوبه ملزم به اجرا خواهیم بود.

به گفته وی، هزینه نگهداری این سیستم سالیانه ٢٠٠ میلیارد ریال است که بدون شک نمایندگان با توجه به شرایط کنونی کشور و آینده نگری این مصوبه را تصویب کرده اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ