کد خبر: ۲۸۰۴۵
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۲/۲

۳ مانع اصلی رشد بورس از نگاه یک کارگزار/ امیدوار به آینده بازار

۳ مانع اصلی رشد بورس از نگاه یک کارگزار/ امیدوار به آینده بازار

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری با اعلام ۳ مانع اصلی در رشد بورس گفت:عوامل ناکامی بازار در سال‌های قبل درحال مرتفع شدن هستند و این موضوع چشم‌انداز بورس را در سال جدید امیدوارانه‌تر می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی متولی مدیرعامل شرکت کارگزاری عمران فارس درباره شرایط روزهای گذشته بازار سهام به دنیای اقتصاد گفت: بورس اوراق بهادار تهران همانند اکثر بورس‌های دنیا پویا است و با تغییر عوامل تاثیرگذار بر ارزش شرکت‌ها، جهت‌گیری سهام‌گذاران نیز تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: فضای بعد از برجام در سال گذشته خوش‌بینی به کل اقتصاد و بالاخص خوش‌بینی به صنایعی بود که بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دیده بودند. در سایه این فضا بود که شاهد رشد سریع شرکت‌هایی مثل گروه خودرو بودیم. با فاصله گرفتن از زمان اجرایی شدن برجام بازار سهام در جست‌وجوی شرایط عینی است که منعکس‌کننده آثار عملی برجام باشد. مسلما این مسیر هنوز برای بازار روشن نیست و احتیاج به منتشر شدن اطلاعات جدید و بررسی‌های گسترده‌تر دارد.

این کارشناس افزود: یکی از جدی‌ترین موانع بر سر رشد بازار سهام شبهاتی است که در مورد اجرایی شدن مواد برجام وجود دارد. انجام مبادلات بین بانکی و اجرایی شدن رفع تحریم سوئیفت مثالی از این دست شبهات است. موضوع دیگر رشد خارج از قاعده و چارچوب برخی گروه‌ها و شرکت‌ها است. رشدهای احساسی و خارج از منطق معمولا با ریزش‌های احساسی نیز مواجه می‌شوند که این موضوع بر کل بازار سهام تاثیرگذار است.

به گفته متولی مقاومت سیستم بانکی در برابر کاهش نرخ سود از دیگر عواملی است که می‌تواند به عنوان عامل باز دارنده در برابر رشد بازار عمل کند. باتوجه به کاهش نرخ تورم و فاصله معنی داری که بین نرخ بهره و تورم ایجاد شده، کل فضای اقتصادی جامعه به همراه بازار سهام منتظر کاهش بیشتر نرخ بهره و نزدیک شدن آن به تورم هستند تا فضای رقابتی برابری بین بازار پول و سهام شکل بگیرد.

وی با اشاره به خوش‌بینی نسبت به آینده بورس گفت: به غیر از مشکلات ناشی از برخی سوء‌مدیریت‌های قبلی در زمینه اقتصاد و همچنین مشکلات مربوط به تحریم‌ها، شاید مهم‌ترین بد اقبالی بازار کاهش قیمت نفت بود که با توجه به اقتصاد نفت محور ما سبب شد تا بازار سهام فشار مضاعفی را از ناحیه اقتصادی متحمل شود، اما خوشبختانه موانع و عوامل ناکامی بازار در سال‌های قبل درحال مرتفع شدن هستند و این موضوع چشم‌انداز بورس را در سال جدید امیدوارانه‌تر می‌سازد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» P | ساعت ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۲/۲
0
0
پاسخ
با سلام
با سپاس از نشر این تحلیل منطقی
فقط عامل چهارم که سوخت و خوراک پتروهاست در این
تحلیل گنجانده نشده.
آیا تنها جانشین خام فروشی نفت کم اهمیت است ؟
بهر حال قابل توجه بود.
» پرانک | ساعت ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۲/۲
0
0
پاسخ
يكي از بزرگترين مشكلات بورس . زيان تازه واردها در مواقع رشدهاي شاخص است . تا شاخص رشد ميكند . شايعات و هجوم بسوي سهامهاي زيان ده و بعد رسيدن به قيمتهاي بسيار بالا و بعد هم سقوط گريز نا پذير آن سهمها . سازمان بورس يا محدوديت حجم و قيمت را بر دارد يا در صورت وقوع جو سازي بر روي سهامهاي خاص و افزايش هيجاني آنها سريعا معاملات را ابطال و سهم را متوقف كند و يا براي هر سهم بازار گردان مشخص كند تا سهامداران تازه وارد قلع و قمع نشوند و فقط از بورس خاطرات تلخ باقي بماند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ