کد خبر: ۲۸۱۱۹
۱۱:۵ - ۱۳۹۵/۲/۵

مجوز افزایش سرمایه رکوردار گرانترین سهم صادر شد/ ۵۰ درصد از محل جذاب

مجوز افزایش سرمایه رکوردار گرانترین سهم صادر شد/ ۵۰ درصد از محل جذاب

پالایشگاه تهران که رکوردار گرانترین سهم بازار سهام است، بعد از افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی سال گذشته، مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محلی جذاب را دریافت کرد و آماده برگزاری مجمع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پالایشگاه تهران 19 مهر 91 براساس اصل 44 ، با سرمایه اندک 6.1 میلیارد تومانی وارد بازار سهام شد و با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم، عنوان گران ترین سهم در میان همه عرضه های اولیه و شرکت های مشمول اصل 44 را به خود اختصاص داد. سپس بعد از توقف حدود 7 ماهه، با بازگشایی نماد در دهم اریبشهت 92 و افزایش بی سایقه قیمت هر سهم به 79 هزار تومان و سپس به بیش از 127 هزارتومانی روبرو شد تا شاید برای همیشه شگفت آورترین سهم تاریخ بازارسهام ایران باشد.

براساس این گزارش، این شرکت درحالی طبق مصوبه 22 اسفند هیات مدیره پیگیر افزایش سرمایه 50 درصدی بود که سازمان بورس با این درخواست موافقت کرد و مجوز 400 میلیارد تومانی را صادر کرد.

به این ترتیب ، سرمایه 800 میلیارد تومانی "شتران" با برگزاری مجمع فوق العاده ایی در حداکثر 60 روز و از محل جذاب سود انباشته به 1200 میلیارد تومان خواهد رسید.

ابتدای سال گذشته سرمایه این شرکت فرابورسی از محل مطالبات و آورده نقدی با 117 درصد افزایش از بیش از 368 به 800 میلیارد تومان افزایش یافته بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» عطارزاده | ساعت ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۲/۵
0
0
پاسخ
با خودم عهد بستم اگر یک ریال شد و هزار میلیارد بشه فروشنده نیستم به خودم لج کردم

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ