کد خبر: ۲۸۱۲۴
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۲/۵

اقدامات شرکت کشتیرانی بعد از برجام اعلام شد
توسط مدیرعامل :

اقدامات شرکت کشتیرانی بعد از برجام اعلام شد

مدیرعامل کشتیرانی اقدامات این شرکت بورسی بعد از برجام را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد سعیدی در حاشیه مراسم اعزام دانشجویان جدید کشتیرانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد کادر کشتیرانی خارجی هستند اما طبق برنامه های مدون ، طی 6 ساله آینده از بابن نیروی انسانی به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از اجرای برجام چه تغییر و تحولاتی در کشتیرانی رخ داده، توضیح داد: در حالی طی سال ها تحریم قراردادهای ساخت کشتی با چند کشور معطل مانده که درحال زنده کردن این قراردادها هستیم . همچنین مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی هم برطرف شده و رتبه‌بندی کشتی‌ها حل شده تا امکان تردد در بنادر مهم دنیا فراهم شود.

این مقام مسئول از راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به اروپا خبرداد و گفت: بعد از قطعی حدود 7 ساله تردد خط کشتیرانی ایران به اروپا، درحال حاضر خط کشتیرانی به هامبورگ، آنت‌ورپ و جنووا در ایتالیا و اسپانیا به طور دائم برقرار شده و خطوط برزیل، آرژانتین و اروگوئه هم احیا شده است.

سعیدی با بیان اینکه سالانه 40 میلیارد دلار محصولاتی مانند پلیمر، اوره، آمونیاک و پلی‌اتیلن صادر می‌شود ادامه داد: برخلاف دوران تحریم که محصولات پتروشیمی باید ابتدا به ترکیه و از آنجا به اروپا صادرات مجدد می‌شد، محصولات پتروشیمی به طور مستقیم و از طریق کشتی های ایرانی صادر می‌شود. با این رویداد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر ، بسیاری از هزینه‌های اجباری حذف شده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ