کد خبر: ۲۹۳۳۶
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۲/۱۸

هنکل آلمان ۳۰ درصد یک شرکت اخراجی را خرید و مالک ۹۰ درصدی شد
چهارشنبه گذشته به ارزش ۵۱ میلیون یورو و از طریق سوئیفت:

هنکل آلمان ۳۰ درصد یک شرکت اخراجی را خرید و مالک ۹۰ درصدی شد

بلوک ۳۰ درصدی شرکت پاک وش توسط هنکل آلمان به ارزش ۵۱ میلیون یورو و از طریق سوئیفت خریداری شد تا این شرکت معروف جهانی مالک ۹۰ درصدی شرکت اخراج شده از بورس و حاضر در بازار پایه فرابورس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت هنکل پاک وش درحالی از سال 91 از فهرست شرکت بورسی حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شده که چهارشنبه گذشته شرکت آلمانی هنکل اقدام به خرید 30 درصد از سهام این شرکت قدیمی و تاسیس شده از 1357 کرد تا رسما" مالک 90 درصد آن شود.

براساس این گزارس، بهای تابلوی هرسهم "شوش" در حالی حدود 2 هزار و 250 تومان است که قیمت هر سهم بلوک 30 درصدی دو هزار و 300 تومان داد و ستد بوده و ارزش آن به بیش از 51 میلیون یورو  معادل 164 میلیارد تومان برآورد شده که توسط کارگزاری بورسیران و از طریق سوئیفت خریداری شده است.

این شرکت که در شهرک صنعتی کاوه قرار دارد، تا قبل از خرید 60 درصد سهام توسط هنکل در سال 81 با نام پاک‌وش فعال بود اما پس از معامله بلوک مدیریتی به هنکل پاک‌وش تغییر نام داد.

هنکل آلمان هم درحوزه محصولات بهداشتی، آرایشی و چسب های صنعتی و در ۱۲۵ کشور فعال است از در سال ۱۸۷۶ میلادی در شهر آخن آلمان و توسط فریتز هنکل و دو شریک دیگر تأسیس شده و مرکز فعلی آن دوسلدروف است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ