کد خبر: ۲۹۳۷۵
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۲/۲۰

سایپا فرار رو به جلو کرد اما زامیاد درگیر سهام جدید شد
با اضافه شدن امروز سهام ناشی از افزایش سرمایه:

سایپا فرار رو به جلو کرد اما زامیاد درگیر سهام جدید شد

سایپا با توقف دیروز نماد، اثر اضافه شدن سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی را خنثی کرد اما افزایش بیش از ۳ میلیارد سهم جدید زامیاد منجر به تشدید صف فروش این شرکت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در جریان معاملات دیروز که نماد سایپا متوقف شد، زمزمه هایی مبنی بر تعدیل 50 درصد و حتی بیشتر ( تا 12 و 28 تومانی هر سهم ) شنیده شد که با واکنش و توضیحات قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور سرمایه‌گذاری مواجه شد.

براساس این گزارش، اما امروز مشخص شده که این شرکت با فراری رو به جلو ، مانع از اثر منفی اضافه شدن بیش از 2.1 میلیارد سهم ناشی از افزایش سرمایه 22 اسفند شده است. چرا که در صورت باز بودن نماد این شرکت ، امروز اکثر سهامداران مشمول افزایش سرمایه ، دست به عرضه سهام می کردند و باعث تشدید گرفتاری های سایپا در بورس می شدند.

اما مدیران "خساپا" در اقدامی پیشگیرانه مانع از این چنین رویدادی شدند و باید منتظر ماند و دید تعدیل سود هر سهم این شرکت تا چه حد می تواند در تصمیم سهامداران به عرضه یا عدم عرضه سهام ساپیا موثر باشد.

با این اوصاف زیر مجموعه این شرکت یعنی زامیاد امروز گریبانگیر اضافه شدن بیش از 3 میلیارد سهم جدید شد که مربوط به افزایش سرمایه 130 درصدی 19 اسفند بوده و از امروز دارای امکان فروش شده است. 

به این ترتیب "خزامیا" که طی روزهای گذشته با کاهش قیمت روبرو شده، امروز با صف فروش سنگین 135 میلیون سهمی و معامله 12 میلیون سهمی، شاهد تشدید فشار فروش شده است. در این میان برخی کارشناسان معتقدند با توجه به آینده روشن صنعت خودرو، شرکت های خودرویی از جمله زامیاد درسال جاری حرف های بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ