کد خبر: ۳۰۴۳۱
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۲/۲۴

ویژگی ها و قیمت خودرو CS35/ سهام
مدیرعامل جدید سایپا کاشان اعلام شد:

ویژگی ها و قیمت خودرو CS35/ سهام"خکاشا" فعلا" عرضه اولیه نمی شود

مدیرعامل جدید سایپا کاشان با اعلام ویژگی ها و قیمت محصول CS۳۵ و تولید ۴ هزار دستگاه، جزئیات همکاری سایپا و سیتروئن را منوط به مدیرعامل سایپا دانست و از عدم عرضه اولیه سهام این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریبرز شهباز که هفته پیش به عنوان مدیرعامل جدید سایپا کاشان جانشین محمدرضا شیخ عطار شده، در جمع خبرنگاران حاضر شد تا با اعلام تولید آزمایشی یک محصول به سئوالات مطروحه پاسخ دهد.

ویژگی ها و قیمت محصول جدید

وی با اشاره به تولید آزمایشی خودرو CS35 که محصول چانگان چین ( از شرکای سیتروئن و فورد) است، اظهار داشت: دلایل انتخاب این محصول برای تولید تنوع و امکان توسعه در زمان و با هزینه کمتر، سهم جذاب بازار و امکان تزریق جریان نقدینگی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمده تولید CS35 برای بازار داخلی بوده اما مذاکراتی برای صادراتی در جریان است، افزود: افزایش شتاب اولیه، کاهش مصرف سوخت و تجهیز امکاناتی مانند دید در روز و تغییر داشبورد از جمله تفاوت های این خودرو با نمونه های وارداتی است. قیمت اتوماتیک این خودرو نیز 62 میلیون تومان خواهد بود.

به گفته شهباز در سال جاری 4 هزار خودرو CS35 در سایپا کاشان تولید خواهد شد.

این خودرو دارای موتور چهار سیلندر خطی 16سوپاپ، 1600سی سی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، 5 سرعته دستی بوده و وزن آن هزار و 270 کیلوگرم و با مصرف بنزین 7درصدی است.

ارتفاع شاسی CS35 در مقایسه با خودروهای شاسی بلند معمولی کمتر بوده و شاسی خودروی سواری است. این خودرو دارای آپشن های فرمان برقی، عملکرد فنی و ابعاد مناسب خودرو، رینگ آلومینیومی، سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده با هوا، چهار کیسه هوا (راننده، سرنشین و جانبی روی صندلی‌های جلو)، مجهز به سیستم ایـزوفیکس، کامپیوتر اطلاعات سفر، چراغ روشنایی روز و سانروف است.

اعلام جزئیات همکاری سایپا و سیتروئن فقط توسط مدیرعامل گروه

وی با بیان اینکه مذاکراتی با برخی شرکت های اروپایی و چینی انجام و برخی نهایی شده در مورد جزئیات همکاری سایپا و سیتروئن توضیح داد: با توجه به انجام مذاکرات توسط مدیران سایپا ، ترجیح می دهم نتیجه و نحوه همکاری از سوی مدیرعامل گروه اعلام شود. بنابراین تا زمانی که مدیرعامل سایپا همکاری با شرکای خارجی را اعلام نکند، این مذاکرات از نظر ما نهایی قلمداد نمی شود.

شهباز ادامه داد: با نهایی شدن همکاری سایپا و سیتروئن، خط تولید 5 محصول از جمله الیزه در سایپا کاشان راه اندازی خواهد شد.

افزایش تولید 56 هزار دستگاه در سال 95

این مقام مسئول در برابر این سئوال آیا با ورود محصولات جدید، تولید محصولات کنونی سایپا کاشان متوقف می شود یا خیر؟ اظهار داشت: در صورت اتمام  عمر هر محصول در بازار و بعد از چند سال ، به مرور محصول جدیدی جایگزین محصولات قدیمی می شود.

به گفته شهباز در حالی سال گذشته 94 هزار دستگاه انواع خودرو شامل ساینا، سایپا 111 و تیبا برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید شده که طی سال جاری 150 هزار دستگاه در این شرکت تولید خواهد شد.

سهام "خکاشا" فعلا" عرضه اولیه نمی شود

وی درباره عرضه سهام این شرکت که با سرمایه 250 میلیارد تومانی از آبان 93 با نماد"خکاشا" بازار پایه فرابورس درج شده ، گفت: تاکنون چند بار تصمیم به عرضه سهام گرفته شده اما با توجه شرایط اقتصادی، فعلا تصمیمی برای واگذاری سهام نیست.

پیش از این، یک هزار و 500 دستگاه وارد شده و با نرخ 820 میلیون ریال به مصرف کنندگان عرضه شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ