کد خبر: ۳۰۵۳۰
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۲/۲۸

هر اونس طلا با اندکی افزایش به ۱۲۷۵ دلار رسید

هر اونس طلا با اندکی افزایش به ۱۲۷۵ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۷۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ارزش دلار تضعیف شده قیمت امروز طلا را افزایش داد اما ترمیم سهام های آسیایی و فاصله گرفتن از پایین ترین رقم های 2 ماه اخیر موجب شد تا افزایش قیمت فلز زرد محدود باشد.

انتشار خبرهایی درباره اینکه جورج سوروس و دیگر میلیاردرهای جهان برای اولین بار در طی سال های اخیر در حال خرید طلا هستند نیز موجب تقویت قیمت ها شده است.

بر اساس این گزارش ها، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1275 دلار و 90 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا هم با 0.3 درصد رشد به 1277 دلار و 50 سنت رسید.

هلن لائو تحلیلگر بازار طلا گفت: «نشانه های مثبتی در چشم انداز قیمت طلا دیده می شود که می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد، اما در نهایت این دلار آمریکاست که عامل اصلی تعیین قیمت فلز زرد است.»

شاخص دلار در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی امروز 0.2 درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار موجب می شود کالاهای ارزش گذاری شده به دلار نظیر طلا برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر شود. اما افزایش ارزش سهام های آسیایی پس از ترمیم سهام شرکت اپل و تقویت قیمت نفت که موجب رشد شاخص ها در بازار وال استریت شد، باعث شد که رشد قیمت طلا محدود باشد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا که از ابتدای امسال در حال افزایش بوده، به بالاترین رقم از نوامبر 2013 رسیده است.

روز دوشنبه خبرهایی منتشر شد که نشان می داد برخی از سرمایه گذاران تاثیرگذار آمریکایی در سه ماهه نخست سال والرد بازار طلا شده اند. سوروس که زمانی طلا را آخرین حباب توصیف کرده بود با خرید 1.05 میلیون سهم در صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر برای اولین با در 3 سال گذشته مجددا به بازار فلز زرد باز گشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ