کد خبر: ۳۰۵۳۲
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۲/۲۸

سایپا سود هرسهم را ۱۲۶ درصد افزایش داد/ علت + نظر دو گروه
برای سال جاری:

سایپا سود هرسهم را ۱۲۶ درصد افزایش داد/ علت + نظر دو گروه

سایپا سود جدید هر سهم سال جاری را با ۱۲۶ درصد افزایش، ۱۰۲ ریال اعلام کرد که ناشی از پیش بینی رشد فروش ۳۰ درصدی محصولات بود. این رقم با نظر دو گروه همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در جریان معاملات 19 اردیبشهت، نماد سایپا بسته شد تا گمانه زنی ها از فروش سهام سایپا کاشان به شرکت سیتروئن و تعدیل مثبت حداکثر 50 درصدی سود هر سهم این شرکت و حتی بیشتر و تا رقم 28 تومانی هر سهم حکایت کنند.

براساس این گزارش، حال بعد از 9 روز از آن زمان ، اطلاعات جدید این شرکت با سرمایه 3.9 هزار میلیارد تومانی منتشر و طی آن اعلام شد پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند از 45 ریال قبلی با 126.6 درصد افزایش به 102 ریال رسیده است.

با این رقم جدید سود که ناشی از افزایش فروش حدود 30درصدی نسبت به سال گذشته و از 306 به 401 هزار دستگاه مخصوصا" گروه پراید بود.

همچنین هزینه های جذب نشده از حدود 94 میلیارد تومان به یک میلیارد تومان کاهش یافته که نتیجه آن تبدیل خالص هزینه -درآمدهای عملیاتی منفی 85 میلیارد تومانی به مثبت 7.3 میلیارد تومان است. هزینه های مالی هم با کاهش حدود 175 میلیارد تومانی همراه است.

در این میان برخی فعالان با اشاره به کاهش 15 درصدی فروش در فروردین و تعدیل منفی سال گذشته (از 46 به 20 تومان)، در تحقق سود اعلامی تردید کردند اما گروهی دیگر با اشاره به قراردادهای جدید سایپا از جمله تخصیص 30 هزار خودروی آریو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین تولید محصول جدید با سیتروئن، معتقدند سایپا در سال جاری حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

این درحالی است که با توقف نماد سایپا، این شرکت با فراری رو به جلو مانع از اثر منفی اضافه شدن بیش از 2.1 میلیارد سهم ناشی از افزایش سرمایه 22 اسفند شده و باید دید آیا تعدیل مثبت سنگین می تواند مانع از عرضه سهام شود یا خیر؟

با این اوصاف باید منتظر بازگشایی نماد "خساپا" در روزهای آینده و واکنش سهامداران به این شرکت و صنعت خودرو بود که چند ماهی است جهت اصلی بازار به این صنعت مخصوصا" ایران خودرو و سایپا گره خورده است.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا | ساعت ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۲/۲۸
4
5
پاسخ
خیلی باحال بود اسمش میشه تعدیل مثبت نه؟؟
سود سال پیش که 46 تومن بود رو کردن 20 تومن یعنی 26 تومن تعدیل منفی دادن
بعد سود 5 تومنی رو 5 تومن بیشتر کردن میگن تعدیل مثبت تازه پیش بین افزایش فروش هم به خاطر تسهیلات دولت هستش و تا آخر سال برمیگردونن و دوباهر مثل سال 94 تعدیل منفی میدن.
به هر حال ممنون بورس پرس.
» سهیل | ساعت ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۲/۲۸
2
3
پاسخ
5 تومن؟ تعدیل سنگین؟
تعدیل سنگین 46 تومن سال پیش بود که 26 تومن یعنی 5 برابر تعدیل الان منفی شد.
» ناشناس | ساعت ۲۲:۰ - ۱۳۹۵/۲/۲۸
7
4
پاسخ
اگر بالای 300 تومن باز شود حمایت خوبی روی 300 تومن خواهد داشت. و اگر زیر 300 باز شود سونامی سقوط برای کل بورس رقم خواهد خورد.طوریکه قابل کنترل نخواهد بود.
» رضا | ساعت ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۲/۲۸
بعیده حتی 1 تومن مثبت بشه سهم جایزه میاد و قطعا صف فروش سنگین مثل خاذین شکل میگیره برای مدت ها بورس هم مسیرش رو از خودرویی خیلی وقته جدا کرده.
» علی | ساعت ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۲/۲۸
3
3
پاسخ
سود سال پیش 20 تومن بود که هیجی تقسیم نمیکنن.
سود امسال شده 10 تومن؟؟؟؟ چرا 50 درصد منفی آخه؟
به نظرم قیمت سهم میره برای نصف شدن با توجه به کاهش سود نسبت به سال پیش.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ