کد خبر: ۳۰۵۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۵/۳/۳

نماد
رئیس اداره نظارت برناشران بورسی به بورس پرس خبر داد:

نماد "خساپا" بعد از پاسخ به چند سئوال باز می شود

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس گفت: نماد شرکت سایپا بعد از پاسخ به چند سئوال و در اولین فرصت باز می شود.

علی بیگ زاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت بازگشایی نماد سایپا ، اظهار داشت: بعد از ارایه اطلاعات جدید این شرکت و تعدیل 126 درصدی سود سال جاری ، پنچ شنبه گذشته نامه ایی به مدیر عامل سایپا ارسال شد تا به سئوالاتی پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: این سئوالات مربوط به مباحث مربوط به کاهش هزینه های مالی ، افزایش تولید گروه پراید و کاهش هزینه های جذب نشده واعلام دلایل است.

بیگ زاده در برابر این سئوال که با این اوصاف آیا احتمال بازگشایی نماد "خساپا" در هفته جاری وجود دارد یا خیر؟ به بورس پرس گفت: انتظار می رود مدیران شرکت طی یکی دو روز آینده اقدام به ارایه توضیحات و انتشار در کدال کنند. در این صورت نماد سایپا در اولین فرصت باز خواهد شد.

به گفته رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس احتمال بازگشایی نماد این شرکت در هفته جاری وجود دارد اما باید منتظر پاسخ های شرکت بود.

براساس این گزارش،ر جریان معاملات 19 اردیبشهت، نماد سایپا بسته شد تا گمانه زنی ها از فروش سهام سایپا کاشان به شرکت سیتروئن و تعدیل مثبت حداکثر 50 درصدی سود هر سهم این شرکت و حتی بیشتر و تا رقم 28 تومانی هر سهم حکایت کنند.

براساس این گزارش، اطلاعات جدید این شرکت با سرمایه 3.9 هزار میلیارد تومانی منتشر و طی آن اعلام شد پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند از 45 ریال قبلی با 126.6 درصد افزایش به 102 ریال رسیده است.

با این رقم جدید سود که ناشی از افزایش فروش حدود 30درصدی نسبت به سال گذشته و از 306 به 401 هزار دستگاه مخصوصا" گروه پراید بود.

همچنین هزینه های جذب نشده از حدود 94 میلیارد تومان به یک میلیارد تومان کاهش یافته که نتیجه آن تبدیل خالص هزینه -درآمدهای عملیاتی منفی 85 میلیارد تومانی به مثبت 7.3 میلیارد تومان است. هزینه های مالی هم با کاهش حدود 175 میلیارد تومانی همراه است.

در این میان برخی فعالان با اشاره به کاهش 15 درصدی فروش در فروردین و تعدیل منفی سال گذشته (از 46 به 20 تومان)، در تحقق سود اعلامی تردید کردند اما گروهی دیگر با اشاره به قراردادهای جدید سایپا از جمله تخصیص 30 هزار خودروی آریو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین تولید محصول جدید با سیتروئن، معتقدند سایپا در سال جاری حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ