کد خبر: ۳۰۶۰۱
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۳/۳

کمک هزار میلیاردی هم مانع از مشکلات صندوق فولاد نشد/ کاهش ۴ ساعته کار بانوان
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

کمک هزار میلیاردی هم مانع از مشکلات صندوق فولاد نشد/ کاهش ۴ ساعته کار بانوان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه کمک هزارمیلیاردتومانی هم مانع از مشکلات صندوق فولاد نشد از بررسی کاهش ۴ ساعته کار بانوان در شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا عزیزی در رابطه با قانون کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط ویژه به فارس گفت: این قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و براساس آن 6 ساعت از ساعات کاری هفتگی آنان کاسته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای عدم اخراج زنان با شرایط خاص به دلیل کاهش ساعات کاری‌شان توسط کارفرمایان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در قانون با کارفرمایانی که به دلیل کاهش ساعت کاری اقدام به اخراج کارکنان می‌کنند، برخورد خواهد شد. بنابراین این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این قانون در نوبت تأیید شورای نگهبان قرار دارد، گفت: پس از تأیید، رئیس مجلس آن را به رئیس دولت ابلاغ خواهد کرد.

عزیزی در پاسخ به این سؤال که چرا حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد باز هم به تأخیر افتاده است؟ افزود: سال گذشته هزار میلیارد تومان به این صندوق کمک شد که به دلیل مشکلات فراوان، باز هم امکان پرداخت به موقع حقوق‌ها را ندارند. اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش‌های بسیاری برای حل این معضل انجام داده است.

وی گفت: این صندوق ورشکسته بود و تاکنون هم کمک‌های بسیاری به آن شده که امیدواریم در آینده با توجه به تلاش مسئولان، مشکلات بازنشستگان به حداقل ممکن برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موافق ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با صندوق تأمین اجتماعی هستید یا خیر؟ گفت: صندوق تأمین اجتماعی متعلق به قشر زحمتکش است که صاحبان آن نیز کارگران کشور هستند و نمی‌توان هر صندوق ورشکسته‌ای را به آنها تحمیل کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ