کد خبر: ۳۰۶۵۲
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۳/۷

"ولملت" معرفی شد/ زمان احتمالی عرضه اولیه نخستین شرکت بورسی

مدیران شرکت واسپاری ملت آخرین وضعیت مالی و علمیاتی این شرکت ۸۰ میلیارد تومانی را اعلام کردند که تا ۱۰ درصد سهام آن به عنوان نخستین شرکت بورسی در این هفته عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت واسپاری ملت درحالی از 6 دی سال گذشته درج نماد و آماده عرضه اولیه بوده که برنامه ریزی های به عمل آمده، صبح چهارشنبه گذشته جلسه معارفه آن برگزار شد تا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی، این شرکت در اولین فرصت عرضه اولیه شود.

براساس این گزارش، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران زمان احتمالی عرضه "ولملت" را دوشنبه 10 خرداد اعلام کرد اما باید منتظر اعلامیه رسمی شرکت بورس بود. در این صورت این شرکت بعد از 3 شرکت فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه گذاری مسکن اولوند و حمل ونقل ریلی پارسیان (که فردا شنبه عرضه می شود) ، چهارمین شرکت جدید بازار در سال جاری و اولین شرکت بورسی خواهد بود.

این شرکت وابسته به گروه مالی ملت که در بازار دوم بورس درج شده از اواخر سال 88 آغاز بکار کرده و درحال حاضر با سرمایه ثبت شده 80 میلیارد تومانی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی ملت بشمار می رود.

حال و آینده شرکت از زبان مدیرعامل

علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل واسپاری ملت که از آبان سال گذشته به نمایندگی از گروه مالی ملت به عنوان مدیرعامل جدید جایگزین علی شیدایی شده و گفت: عرضه اولیه سهام شرکت به عنوان اولین شرکت جدید بورس در سال 95 را به فال نیک می گیریم و امیدواریم قدم مان خیر بوده و با این عرضه، بازار سهام نیز با تحولات مثبت روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1000 میلیارد تومان از مطالبات بانک ملت از خودروسازان وصول شده، ادامه داد: حوزه فعالیت شرکت های لیزینگ فراتر از خودرو بوده اما در ایران این صنعت را با نام خودرو می شناسند و کمتر به حوزه های دیگر توجه می کنند.

به گفته این مقام مسئول در شرکت واسپاری ملت جدای از بحث ارایه تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی یا اجاره به شرط تملیک انواع خودرو سواری و سنگین، خدمات لیزینگ تجهیزات پزشکی، ساختمانی، صنعتی و واگذاری دفاتر کار برای پزشکان و وکلا انجام می پذیرد که به بهبود و رونق کسب و کار و تولید کشور منجر خواهد شد.

ابراهیم پور افزود: متنوع سازی فعالیت در این شرکت باعث می شود حاشیه سود شرکت را در بودجه جاری و آتی تضمین کند. دراین میان صنعت لیزینگ به عنوان یکی از ابزارهای مهم اقتصاد مقاومتی مطرح است اما به شرط آنکه جایگاه این صنعت در کشور به درستی ترسیم شده و حمایت های لازم از آن صورت گیرد.

افزایش سرمایه 25 درصدی و سایر برنامه ها + چالش مهم صنعت

وی درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: گزارش های مرتبط با افزایش سرمایه 20 میلیارد تومانی در حال تدوین است که ظرف یکی دو ماه آینده به سازمان بورس ارسال خواهیم کرد. این تامین مالی 25 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

مدیرعامل واسپاری ملت ادامه داد: یکی اهداف سال جاری، گسترش شبکه فروش از 30 به 200 نماینده برتر در سطح کشور است.  همچنین دو سه قرارداد خوب با خودروسازان در دستور کار است که تا دو هفته آینده آثار آن نمایان خواهد شد. همچنین با طراحی سامانه خرید الکترونیکی، این امکان را به افراد و سازمان ها قرار خواهد گرفت که با دریافت اعتبار، اقدام به خرید کالای موردنظر و پرداخت اقساط کنند.

ابراهیم پور یکی از چالش های صنعت لیزینگ را مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: بخشی از این چالش ها خوشبختانه در لایحه بودجه 95 دیده شده است. واقعیت این است که بحث مالیات بر ارزش افزوده کمتر صنعت لیزینگ را شکسته و برخی ضوابط و مقررات باعث شده این صنعت با جایگاه واقعی خود فاصله داشته باشد که امیدواریم این مسایل هم به زودی مرتفع شود.

دوشنبه؛ زمان احتمالی عرضه اولیه

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس تهران هم با یادآوری سابقه خوب گروه مالی ملت به عنوان سهامدار عمده و اطمینان خاطر از عرضه اولیه پیش رو، گفت: پیش بینی می شود دوشنبه 10 خرداد زمان مناسبی برای عرضه اولیه 10 درصد سهام واسپاری ملت باشد. هرچند با عرضه سهام بیش از 10 درصد نیز استقبال سهامداران دور از انتظار نخواهد بود.

وضعیت مالی از زبان مدیر طرح و توسعه

مهدی خلیلی مدیر طرح و توسعه این شرکت نیز اظهار داشت: گروه مالی ملت با مالکیت 78.7 درصدی سهامدار عمده بوده و دو شرکت بیمه ما و مدیریت سرمایه آتیه خواهان، هر یک 10 درصد از سهام شرکت را دارند.

وی با بیان اینکه لیزینگ ملت دارای 19 شعبه در سطح کشور بوده و سال 92 برای دومین بار مجوز فعالیت 5 ساله را از بانک مرکزی گرفته ، ادامه داد: واسپاری ملت در میان شرکت های لیزینگ حاضر دربورس  18.31 درصد سهم بازار را داشته و بعد از لیزینگ رایان سایپا ، دومین شرکت برتر از لحاظ درآمد خدمات است.

به گفته خلیلی، این شرکت در سال کذشته دارای سود انباشته و سود خالص بیش از 8.7 و 9 میلیاردتومانی بوده و سود 113 ریالی هر سهم را محقق کرده و برای سال جاری 190 ریال پیش بینی شده که شامل 75.9 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش و ارایه خدمات است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ