کد خبر: ۳۰۶۸۷
۰:۰ - ۱۳۹۵/۳/۹

خبر تازه ساپیا بعد از بازگشایی منفی نماد ؛ قرارداد فاینانس یک میلیارد دلاری

خبر تازه ساپیا بعد از بازگشایی منفی نماد ؛ قرارداد فاینانس یک میلیارد دلاری

سایپا بعد از بازگشایی دیروز نماد که با کاهش ۱۴ درصدی قیمت همراه سهام بود، از امضا قرارداد فاینانس یک میلیارد دلاری با شرکت کره ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی جریان خبر رسانی ساپیا از مدت ها پیش آغاز و به مناسبت ها و بهانه های مختلف تکرار شده که چند ساعت بعد از بازگشایی دیروز نماد سایپا که با کاهش 14 درصدی قیمت سهام و اثر منفی 195 واحدی همراه بود، این شرکت از قرارداد فاینانس یک میلیارد دلاری خبر داد تا شاید علاوه بر اطلاع رسانی ، زمینه ساز بهبود شرایط این سهم در بورس باشد.

براساس این گزارش، این جریان خبری با اعلام امضا قرارداد فاینانس یک میلیارد دلاری سایپا با شرکت کره ای با اعلام معاون بازرگانی این شرکت به ایرنا شکل گرفت. رویدادی که روز جمعه رخ داد اما عصر دیروز اعلام رسمی شد تا مشخص شود مسئولان این شرکت به زمان و نحوه اطلاع رسانی رویدادها توجه ایی ویژه دارند.

در این رابطه حسن بقایی گفت: پس از انجام مذاکرات اولیه و انعقاد تفاهم نامه اولیه همکاری بین دو شرکت سایپا و Skynetworks کره جنوبی، تفاهم نامه فاینانس یک میلیارد دلاری بین دو شرکت منعقد شد.

وی افزود: براساس این قرارداد، این شرکت کره ای منابع مورد نیاز برای خرید ورق خودرو، تامین قطعات سی.کی.دی(CKD) خودروی سراتو و سایر قطعات و قالب های مورد نیاز گروه سایپا را تا سقف یک میلیارد دلار تامین خواهد کرد.در نشستی که با مسئولان این شرکت داشتیم پیشنهاد مشارکت انتفاعی(جوینت وینچر) برای تامین ورق مطرح شد و اکنون در مراحل نهایی برای این برنامه با طرف کره ای هستیم.

بقایی گفت: گروه سایپا تمایل دارد که این شرکت کره ای در بخش های اصلی صنعت خودرو فعالیت های مشترک بیشتری انجام دهد و در همین زمینه، قرارداد فاینانس یادشده منعقد و مبلغ 250 میلیون دلار آن در هفته های گذشته توسط معاونت بازرگانی به نمایندگی از گروه خودروسازی سایپا سفارش گذاری شد.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امیر | ساعت ۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۳/۹
5
1
پاسخ
اینها همش شانتاژ بازیه که یه عده آدمهای ساده لوح رو ترغیب کنند که سهام این شرکت ورشکسته رو بخرن تا سهام هایی که خودشان و فک و فامیلهاشون رو دستشون مونده رو با قیمت بالا بفروشن به نظر من مردم فریب اینگونه اطلاع رسانی خودرویی ها رو نخورن! سهم میاد پایین خودشان میخرن با اینگونه خبرها سهم رو میبرن بالا بعد میفروشن و سهم رو هم رها میکنن تا دوباره سقوط کنه و دوباره همین داستان و الی اخر
» ناشناس | ساعت ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۳/۹
0
0
پاسخ
منم تو این نکبت تا حالا 40درصد ضرر کردم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ