کد خبر: ۳۰۷۲۱
۱۴:۳ - ۱۳۹۵/۳/۱۰

سرمایه‌گذاران دانمارکی و پرتغالی آماده ورود به صنعت پتروشیمی و پالایشگاه شدند

سرمایه‌گذاران دانمارکی و پرتغالی آماده ورود به صنعت پتروشیمی و پالایشگاه شدند

بعداز آلمانی‌ها ، سرمایه‌گذاران دانمارکی و پرتغالی آماده سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بعد از آلمانی‌ها که پس از لغو تحریم چندین بار به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، به تهران رفت و آمد کرده بودند و مذاکرات جدی بین BASF و شرکت های پتروشیمی ایران صورت گرفت،سرمایه گذارانی از دو کشور دانمارک و پرتغال نیز برای ورود به صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

شرکت هالدر تاپسو دانمارک برای از سرگیری همکاری در پروژه‌های شرکت طرح توسعه صنعت لاوان و احداث واحد پتروشیمی در فاز 2 عسلویه اعلام آمادگی کرده است.

مدیر پروژه طرح توسعه صنعت لاوان با بیان اینکه شرکت طرح توسعه صنعت لاوان در نظر دارد با ساخت یک مجتمع پتروشیمی در فاز ٢ عسلویه همزمان روزانه سه هزار تن متانول و هزار تن آمونیاک تولید کند، اعلام کرده این طرح به طور کامل از سوی بخش خصوصی ساخته می‌شود.

مدیرکل اروپا، آمریکا وزارت نفت از علاقمندی شرکتهای پرتغالی برای حضور در پروژه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی در ایران خبر داده است.

به گفته وی در دیدار معاون امور وزیر خارجه پرتغال و معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت این کشور اروپایی علاقه خود را برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران ابراز کرده است.

ظاهرا اروپایی‌ها به دنبال برطرف شدن مشکلات بانکی هستند تا بتوانند برای سرمایه گذاری در صنعت نفت به خصوص پتروشیمی ایران وارد شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ