کد خبر: ۳۰۷۸۲
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۳/۱۴

نفت ۵۰ دلاری شد/ نقش مهم زنگنه در بین بزرگ‌ترین ها و سهم ۱۴.۵ درصدی ایران
آخرین تحولات بازار نفت:

نفت ۵۰ دلاری شد/ نقش مهم زنگنه در بین بزرگ‌ترین ها و سهم ۱۴.۵ درصدی ایران

قیمت نفت درحالی وارد کانال ۵۰ دلاری شد که وزیر نفت ایران نقش مهمی در بین بزرگ‌ترین کشورهای نفتی جهان ایفا کرد و با اعلام سهم عادلانه ۱۴.۵ درصدی ایران ، مانع از اعمال سقف تولید کل اوپک شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بلومبرگ اعلام کرد قیمت نفت برنت دریای شمال در آخرین مبادلات امروز ، افزایش یافت و به 50.1 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز 3 سنت گران شد و با قیمت 49.2 دلار در هر بشکه به فروش رسید.

قیمت نفت اوپک نیز به 44.68 دلار رسید.

این درحالی است که وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در حالی برخی اعضای اوپک از تمایل خود برای ارائه پیشنهاد تعیین سقف تولید در این کارتل نفتی خبر داده بودند که با مخالفت ایران، حمایت‌ها و تمرکز بر اعمال سقف تولید کاهش یافت و اوپک تصمیمی در این‌باره نگرفت.

وزیر نفت ایران عملاً نقش مهمی را در میان بزرگ‌ترین کشورهای نفتی جهان ایفا کرد و از اعمال سقف برای تولید کل اوپک جلوگیری کرد. پیشنهاد ایران این بود که برای هر یک از اعضای اوپک به صورت جداگانه سقف تولید اعمال شود.

ایران تاکنون تلاش‌ها برای کاهش عرضه نفت در بازار جهانی را که هم از سوی اوپک و هم از سوی دیگر کشورهای تولید‌کننده نفت نظیر روسیه ارائه شده بود را ناکام گذاشته است. ایران قصد دارد تا تعادل موجود در بازار بین قدرت‌های نفتی را مجدداً متوازن کند.

زنگنه با تجربه‌ترین فرد در میان وزاء اوپک

با کنار رفتن علی‌النعیمی وزیر نفت سابق عربستان سعودی،‌ جان‌حال مدیرکل شرکت مشاوره‌ای آلفا انرژی انگلیس اعلام کرد در حال حاضر وزیر نفت ایران با تجربه‌ترین فرد حاضر در میان وزاری نفت کشورهای عضو اوپک است که در زمینه افزایش تولید و صادرات این کشور تلاش خواهد کرد.

در حال حاضر ایران و عربستان سعودی قصد دارند با سیاست نفتی خود خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهند.این دو کشور در حال حاضر روابط دیپلماتیک خود را به کمترین سطح رسانده و در مناقشات سوریه و یمن نیز در برابر هم قرار گرفتند.

ایران قصد دارد تا تولید نفت خود را با لغو تحریم‌ها به 4 میلیون بشکه در روز افزایش دهد و روز به روز در حال نزدیک شدن به این هدف است به گونه‌ای که روز گذشته زنگنه به خبرنگاران گفت که تولید نفت ایران به 3.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بنا به گفته جیمی وبستر یکی از کارشناسان مرکز سیاست جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا ، زنگنه از مزایای زیاد و بالایی در اوپک برخودار است که از جمله می‌توان به تجربه و افزایش تولید نفت ایران اشاره کرد.

زنگنه : سهم عادلانه 14.5 درصدی ایران از کل تولید اوپک

بنا به اعلام رویترز، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران درحاشیه اجلاس اوپک گفت:اوپک برای کنترل قیمت‌ و بازار باید برای هر کدام از کشورهای عضو سهم تولید درنظر بگیرد.

وی با بیان اینکه سهم ایران به دلیل سابقه تاریخی تولید، باید بالا باشد ادامه داد: سهم عادلانه برای ایران 14.5 درصد کل تولید نفت اوپک است.

این درحالی است که اوپک روزانه 32.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌‌کند و به گفته زنگنه سهم ایران باید 4.7 میلیون بشکه در روز باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ