کد خبر: ۳۰۸۰۶
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۳/۱۶

علت توقف
در پیگیری های بورس پرس از دو مقام مسئول :

علت توقف "شبندر" مشخص شد/ خروج از زیان و اعلام سود برای ۹۴

دو مقام مسئول علت توقف نماد امروز پالایشگاه بندرعباس را اعلام کردند و از ارسال نامه این شرکت به سازمان بورس و بررسی وضعیت دیگر پالایشگاه ها خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام ، نماد پالایشگاه بندرعباس ساعت 9:17 دقیقه به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

با این رویداد زمزمه هایی مبنی بر تعدیل مثبت درآمد هر سهم سال مالی 94 "شبندر" شنیده شد که طی آن از تغییر زیان 2 تومانی هر سهم به سود 10 تومانی به میان آمد.

در این رابطه یک مقام مسئول با تایید این رویداد به بورس پرس گفت: این اتفاق ناشی از محاسبه منصفانه قیمت های نفت خام در سه ماهه چهارم سال گذشته توسط مسئولان وزارت نفت است که از قرار معلوم سعی در کمک به این گروه و خروج از زیان شرکت های پالایشی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین احتمال دارد دیگر پالایشگاه هم طی روزهای آینده ، اقدام به تعدیل درآمد سال گذشته کنند که ممکن است با اهمیت یا کم اهمیت باشد.

این مقام مسئول درباره تعدیل درآمد هر سهم پالایشگاه بندرعباس هم گفت: رقم تعدیل این شرکت از نظر درصد قابل توجه بوده اما از نظر عددی چندان زیاد و معنادار نیست.

براساس این گزارش، یک مقام مسئول دیگر هم با اشاره به توقف نماد "شبندر" اعلام کرد: مدیران شرکت امروز نامه ایی به سازمان بورس ارسال کرده و طی آن از تعدیل درآمد سال گذشته خبر داده اند. میزان تعدیل و توضیحات شرکت در آینده ایی نزدیک در کدال منتشر خواهد شد.

وی در برابر این سئوال که آیا احتمال تعدیل درآمد 5 پالایشگاه دیگر شامل اصفهان، تبریز، شیراز، لاوان و تهران هم وجود دارد یا خیر؟ به بورس پرس توضیح داد: این موضوع در حال بررسی توسط کارشناسان بوده و نتایج آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ