کد خبر: ۳۰۸۷۳
۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۳/۱۹

پیش بینی رشد اقتصاد ایران کم شد/ دو دلیل برای رشد اندک ۲۰۱۵ + دو توصیه
در تازه ترین گزارش بانک جهانی:

پیش بینی رشد اقتصاد ایران کم شد/ دو دلیل برای رشد اندک ۲۰۱۵ + دو توصیه

پیش بینی رشد اقتصاد ایران برای سال میلادی ۲۰۱۶ در تازه ترین گزارش بانک جهانی کاهش یافته و به ۴.۴ درصد رسیده و دو عامل برای رشد اندک ۱.۶ درصدی ۲۰۱۵ اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک جهانی در جدیدترین گزارش که با عنوان دورنمای اقتصاد جهانی منتشر شده پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را 1.4 درصد کاهش داد.

این نهاد بین المللی ژانویه 2016 و بعد از امضای برنامه جامع اقدام مشترک، رشد اقتصادی ایران را 5.8 درصد پیش بینی کرده بود اما در گزارش جدید این پیش بینی را به 4.4 درصد کاهش داده است.

بانک جهانی همچنین رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را 1.6 درصد برآورد و اعلام کرد افت قیمت نفت و بلاتکلیفی ها در مورد زمان برداشتن تحریم ها رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را کاهش داد. 

طبق این گزارش، کاهش تحریم ها، درهای اقتصاد ایران را به روی تجارت و سرمایه های خارجی گشود. به طوریکه در آوریل 2016 تولید نفت ایران به 3.6 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به تولید ماهانه در سال 2015 رشد 25 درصدی داشته است.

این بانک جهانی همچنین به سیاستگذاران اقتصادی ایران توصیه کرده سیاست کنترل تورم را ادامه دهند و تک نرخی کردن ارز و حفظ ثبات نظام بانکی را در برنامه های خود لحاظ کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ