کد خبر: ۳۰۹۲۳
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۳

کاهش۲ درصدی سود بانکی جدی شد/ امشب جلسه مهم مدیران و احتمال اعلام رسمی
دو مقام مسئول به بورس پرس خبر دادند:

کاهش۲ درصدی سود بانکی جدی شد/ امشب جلسه مهم مدیران و احتمال اعلام رسمی

دو مقام مسئول کاهش دو درصدی سود بانکی را جدی دانسته و با اعلام تخصیص سود ۱۶ درصدی به سپرده ها از امروز ، از جلسه مهم امشب بانک ها در این مورد خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی دولتمردان به کاهش تورم و برنامه تک نرخی کردن آن تاکید کرده اند که موضوع کاهش دوباره نرخ سود بانکی نیز از ماه ها پیش مطرح شده اما تاکنون اجرایی نشده ولی از قرار معلوم اتفاقاتی در شرف وقوع است و در کنار کاهش سود به 16 درصد، از توافق برای رسیدن به نرخ 14 درصدی تا پایان تابستان سخن به میان آمده است.

براساس این گزارش، در این رابطه یک مقام ارشد در یکی از بانک ها به بورس پرس اعلام کرد: در جلسه دو شب مدیران بانک ها با مسئولان بانک مرکزی موارد متعددی مطرح شد اما درباره کاهش نرخ سود بانکی تصمیمی اتخاذ نشد. به همین دلیل قرار است امشب جلسه ایی در بانک مرکزی یا محل دیگری برگزار شود تا این موضوع نهایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و حجم زیادی از منابع که در بانک ها پارک شده اند ، کاهش نرخ سود بانکی می تواند رویدادی با اهمیت در نظام اقتصادی فعلی باشد اما باید همه جوانب را در نظر گرفت. با این حال بانک ها از کاهش نرخ سود بانکی به 16 و حتی پایین تر استقبال می کنند.

از سوی دیگر یک مقام مسئول دیگر در یکی از بانک های خصوصی و بزرگ نیز با تایید برنامه کاهش سود بانکی به 16 درصد، به بورس پرس گفت: این موضوع نهایی شده و از امروز یکی از بانک ها اقدام به تخصیص سود سپرده 16 درصدی به منابع کرده است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی به 16 درصد و با احتمال ضعیف به 15 درصد امشب یا فردا رسانه ایی خواهد شد. در مورد نرخ سود 14 درصدی هم فعلا" نمی توان اظهار نظر کرد و باید منتظر شورای پول و اعتبار ، بانک مرکزی و بانک ها بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۳/۲۳
2
0
پاسخ
در اقتصادی که عمیقا در رکود است سود سپرده 18% یا 16% توفیر جدی با هم ندارند و هییچ تغییری در روند بازار ایجاد نخواهد کرد. سود 18% در تورم 12% یعنی سود واقعی 6% - سود 16% در تورم 7% یعنی سود واقعی 9% - پس صرفه سپرده بیشتر هم شده!!
» ناشناس | ساعت ۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۴
1
0
پاسخ
تا می تونید خانه بسازید چون کاهش سود بانکی کمر شکسته مستاجرا را خورد میکند

باید همزمانش

با عرضه سنگین مسکن قیمت مسکن را پایین بیاورید مسئولین شده به قیمت تمام شده بفروشید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ