کد خبر: ۳۰۹۳۹
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۴

عرضه اولیه جدید در هفته آینده/ درخواست ۱۰ هزار میلیاردی/ دو عملیات مورد توجه
مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

عرضه اولیه جدید در هفته آینده/ درخواست ۱۰ هزار میلیاردی/ دو عملیات مورد توجه

مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام عرضه اولیه سهام شرکت معدنی گوهران امید در هفته آینده و دو نوع عملیات مورد توجه فعالان از درخواست عرضه و پذیرش ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی درباره عرضه اولیه سهام شرکت های جدید در فرابورس تا پایان سال جاری به ایرنا گفت: در حالی سال گذشته سهام 17 شرکت در فرابورس عرضه شد که امسال به 20 شرکت افزایش می یابد. البته از ابتدای امسال تاکنون سهام چهار شرکت عرضه شده است.

وی افزود: تاکنون 10 هزار میلیارد تومان درخواست عرضه و پذیرش در فرابورس مطرح شده که اجرایی شدن آنها مستلزم طی فرایند و اخذ صورت های مالی و مستندات لازم است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه با ورود شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، ارزش روز بازار سهام شرکت های فرابورسی به 96 هزار میلیارد تومان رسیده، درباره عرضه اولیه آتی گفت: در نظر داریم که پیش از پایان خردادماه عرضه اولیه شرکت سرمایه گذارای گوهران امید در فرابورس انجام شود.

هامونی به استقبال سهامداران از عرضه های اولیه اشاره کرد و گفت: دو نوع عملیات در بازار سرمایه مورد علاقه فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد. نخست افزایش سرمایه شرکت ها و دیگری عرضه اولیه سهام شرکت های جدید است. معمولا ورود شرکت های شرکت های جدید برای سهامدارانی که موفق به خرید عرضه اولیه می شوند، 20 تا 30 درصد بازدهی مثبت دارد، بنابراین همیشه برای آنها استقبال وجود داشته است.

وی درباره محدودیت خرید توسط معامله گران آنلاین در عرضه اولیه و نارضایتی آنها از این موضوع، گفت: حدود 800 هزار معامله گر آنلاین درکشور وجود دارد، اما عرضه اولیه سهام محدود است، در نتیجه به همه معامله گران، سهم اولیه نمی رسد. البته اقداماتی برای حل این موضوع انجام و پیشنهاداتی نیز مبنی بر کاهش سهمیه ها در عرضه های اولیه مطرح شده تا معامله گران آنلاین بیشتری بتوانند سهم خریداری کنند.

وی درباره نقش عرضه های اولیه در رونق بخشیدن به بورس گفت: به دلیل منافعی که عرضه های اولیه دارد و استقبال سهامداران، عرضه های اولیه می تواند به رونق بخشی در این بازار کمک کند. ورود شرکت ها به بورس و فرابورس مزایایی را نیز برای شرکت ها به دنبال دارد و سبب می شود فعالیت آنها با شفافیت بیشتری انجام شده و تسهیلات بیشتری را نیز دریافت کنند.

هامونی اضافه کرد: سهام شرکت های بورسی این قابلیت را دارند که برای وثیقه گذاری نیز استفاده شوند و بر این اساس به جای آنکه اموال و دارایی این شرکت ها، وثیقه گذاشته شود، از سهام برای وثیقه گذاری استفاده می شود. همچنین عرضه های اولیه، موجب می شوند که سطح بازار گسترده تر شده و از شکل گیری رشد هیجانی درباره برخی سهام خاص جلوگیری شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فرهاد | ساعت ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۳/۲۴
9
1
پاسخ
حالا که قرار هفته آینده 2% سود سپرده های بانکی کاهش پیدا کنه با عجله یک عرضه اولیه انداختن پشتش که اگر و تازه اگر از بانکهای پولی خواست خارج بشه و وارد بورس بشه توسط عرضه اولیه روانه جیب خود دولت بشه؟!!!
» امين | ساعت ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۳/۲۴
7
0
پاسخ
اينا چي فك كردن كه پشت سر هم عرضه ميذارن. همينطوري هم وضع بازار خرابه فقط با بلوك شاخصو نگه داشتن
» داریوش | ساعت ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۳/۲۴
2
0
پاسخ
واقعا خجالت داره 100 تا 200 هزار تومان هر نفر می توانه بخره حالا با این اب و تاب مبگن جذابیت داره !!!!!!!!!!!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ