کد خبر: ۳۰۹۸۷
۱۲:۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۶

معرفی ۴ عضو جدید شورای عالی بورس/ احتمال جابجایی یک عضو
بعد از تصویب هیات دولت قطعی می شود:

معرفی ۴ عضو جدید شورای عالی بورس/ احتمال جابجایی یک عضو

اسامی ۴ عضو جدیدی که بعد از تصویب هیات دولت وارد شورای عالی بورس می شوند نشان از افزایش حضور مدیران بازار سرمایه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه دیروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، بعد از ارایه گزارش عملکرد هیات مدیره ، صورت های مالی سال گذشته سازمان بورس به تصویب رسید و همچنین 4 عضو جدید شورای عالی بورس مشخص و به هیات دولت معرفی شدند تا بعد از تصویب در هیات دولت، عملا" وارد ترکیب شورای عالی بورس شوند. 

به این ترتیب محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا زال‌پور و محمدرضا مقدسی و خانم مرجان فقیه نصیری از ترکیب شورا خداحافظی کرده اند و 4 نفر جدید معرفی شده اند اما تا زمان تایید هیات دولت نهایی و قطعی نیست.

براساس این گزارش، پیگیری های بورس پرس نشان می دهد این 4 نفر شامل رسول سعدی ( رئیس هیات مدیره فرابورس و از مدیران شناخته شده و خوشنام بازار سرمایه ، سید عباس موسویان ( عضو شورای فقهی سازمان بورس و از صاحب نظران معروف حوزه های پولی و و مالی)، قاسم محسنی ( عضو هیات مدیره سازمان بورس و معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی که دوره 10 ساله وی در هیات مدیره سازمان بورس به پایان رسیده) و محمد طالبی (مدیرعامل سابق بانک کشاورزی و سرمایه گذاری تدبیر) هستند.

این درحالی است که نام غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر هم مطرح بوده و باید دید در نهایت عضو چهارم شورای عالی بورس کدام نفر خواهد بود؟

 از سوی دیگر احتمال دارد یکی از اعضاء کنونی شورا به نمایندگی از نهاد دیگری در ترکیب شورای عالی بورس حضور داشته باشد.

با این اوصاف و با این ترکیب ، شورای عالی بورس به عنوان بالاترین رکن بازار اوراق بهادار ایران از مدیران شناخته شده فعال بازار سرمایه بیش از گذشته بهره مند خواهد شد.

قرار است بعداز نهایی شدن 4 عضو جدید و در اولین جلسه شورای عالی بورس، دو عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس ( با توجه به اتمام دوره 10 ساله دو عضو ) هم مشخص شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ