کد خبر: ۳۱۰۲۴
۱۱:۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۹

علت توقف نماد شرکتی که با تعدیل ۳۱ هزار درصدی سود تاریخی شده

علت توقف نماد شرکتی که با تعدیل ۳۱ هزار درصدی سود تاریخی شده

علت توقف امروز نماد محورسازان ایران خودرو که سال گذشته با تعدیل بی سابقه ۳۱.۸۶۶ درصدی سود کولاک کرده و تاریخی شده و اخیرا" تحولات مدیریتی داشته ، مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت محور سازان ایران که در عملکرد 9 ماهه منتهی به 30 آذر گذشته ، سود 2 ریالی را با رشد بی سابقه 31.866 درصدی به 959 ریال جهش داده و رکورد تاریخی به جا گذاشته ، قبل از شروع معاملات امروز با توقف نماد مواجه شد.

براساس این گزارش، "خوساز" سود هر سهم سال مالی اسفند 94 را 755 ریال پیش بینی کرده بود اما در عملکرد 12 ماهه اقدام به کاهش 24 درصدی این متغیر کرد تا سود هر سهم آن به 573 ریال برسد. به همین علت نماد این شرکت امروز متوقف شد.

از دلایل اصلی این کاهش سود، افزایش بهای تمام شده 15.9 میلیارد تومانی مواد اولیه به دلیل اصلاح نرخ خرید مواد، اخذ مجوز تعدیل 5.2 میلیارد تومانی نرخ محصولات فروخته شده در سالهای قبل و بازنگری 6.1 میلیارد تومانی در سایر اقلام است.

این شرکت طی ماه های گذشته با رویدادهایی چون افزایش سرمایه 67 درصدی سال گذشته، عدم فروش عرصه و اعیان دو کارخانه و سپس یک کارخانه دیگر، عرضه بلوکی سهام توسط ایران خودرو ، رشد خیره کننده 250 درصدی قیمت سهام طی دوره اول دی تا اوایل اسفند (از 138 به 483 تومان) و اخیرا" با تغییر مدیرعامل و عضو هیات مدیره روبرو شده است.

"خوساز" اولین سود هر سهم سال جاری را 51 ریال پیش بینی کرده و با توجه به قیمت 433 تومانی  ، دارای P/E بیش از 84.9 مرتبه ای است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جبار | ساعت ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۳/۲۹
0
0
پاسخ
اشکالی نداره، خیلی زود با یه ... محیر العقول بر می گرده.

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ