کد خبر: ۳۱۰۴۰
۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۳/۳۰

تحلیل تکنیکال شاخص بورس با دو خط حمایتی معتبر/ پیش بینی زمان صعود
یک کارشناس به بورس پرس اعلام کرد:

تحلیل تکنیکال شاخص بورس با دو خط حمایتی معتبر/ پیش بینی زمان صعود

یک کارشناس بازار سهام با ارایه تحلیل تکنیکال شاخص بورس و تعیین دو خط حمایت مهم، پیش بینی کرد این متغیر در روزهای ۴ الی ۱۰ تیر به مدار رشد بازگردد و صعودی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نوید اختری زاده مدرس دوره های آموزشی و از کارشناسان تکنیکال بازارسهام ، با ارایه تحلیلی تکنیکال از آخرین وضعیت شاخص کل بورس اعلام کرد در بررسی نمودار شاخص کل بورس در نمای روزانه و با نگاهی الیوتی به آن مشاهده می شود که نزول این شاخص که از محدوده 81500 واحد (انتهای موج 3 صعودی شاخص) آغاز شده و در قالب موج 4 نزولی درحال اصلاح است.

همانطور که در تصویر تحلیل مشخص است این اصلاح به صورت ساختاری ترکیبی از نوع WXYXZ درحال تکمیل است. دو تراز اصلاحی قیمتی که بیشترین احتمال برگشت را در موج 4 دارند، ترازهای 38.2 و 50 درصد هستند. در راه اصلاح شاخص، دو منطقه پر پتانسیل برای بازگشت قیمت (PRZ) وجود دارد که می توانند مانع از ریزش بیشتر شاخص شوند.

بر این اساس، اولین محدوده معتبر محدوده 73800 واحد است که از تراکم ترازهای 38.2  ریتریسمنت موج سوم و 100 درصدی پروجکشن تشکیل شده اند. دومین منطقه حمایتی شاخص کل، محدوده 71500 الی 71900است که از تراز های50 درصد ریتریسمنت موج سوم و پروجکشن 161.8 درصد تشکیل شده است.

یکی از محرک های مناسبی که می تواند باعث شود این مناطق حمایتی برای برگشت و یک رشد مناسب آماده شوند واگرایی های مثبت معمولی است که می تواند بین نمودار قیمت و اندیکاتورها ایجاد شود.

در تصویر تحلیل شاهدیم که نمودار مستعد ایجاد یک واگرایی مثبت معمولی (RD+) بین نمودار قیمت و اسیلاتور مکدی است و می تواند گواه خوبی بر اتمام این روند خسته کننده و آغاز رشد مناسبی در قالب موج 5 باشد. از طرفی نوسان نمای شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده فروش های افراطی قرار دارد و می توان این نوع فروش ها را در بازار به وضوح مشاهده کرد.

یکی از مسائلی که در انتهای امواج اصلاحی به خصوص موج 4 به وجود می آید یأس و نا امیدی بیش از اندازه در سرمایه گذاران بوده و این زمانی است که بازار فاز نزولی به خود گرفته و سهام بازار کف های جدیدی را رقم می زنند.

بسیاری از چرخش ها و برگشت های اصلی بازار در انتهای همین امواج کارکشن است و اتمام روندهای نزولی و شروع دوران های رشد با بروز یک گواه مناسب مانند واگرایی ها بسیار قوت می گیرند.

از نظر زمانی نیز همانطور که در تصویر تحلیل مشخص شده این اصلاح قیمتی می تواند در محدوده زمانی مابین 4 الی 10 تیر ماه سال جاری به پایان برسد و این شاخص مجدداً به مدار رشد باز گردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۳/۳۰
10
3
پاسخ
چند لحظه پیش با دیدن شاخص احساس کردم که از بالای برج میلاد سقوط کردم .
» رضا | ساعت ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۳/۳۰
0
4
پاسخ
هيچكدام ازين محدوده هاي فيبوناچي گفته شده كف قوي براي برگشت شاخص نيست....ممكن است هركدام مدتي فقط سقوط شاخص را كند بكند....براي برگشت شاخص نياز به اخبار فاند قوي مثل انتخابات رياستجمهوري آمريكا و افزايش قيمت نفت وتثبيت بالاي 60 دلار و...تا پمپاژپول به بورس انجام بشه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ