کد خبر: ۳۱۰۵۳
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۳/۳۰

۴ عضو جدید شورای عالی بورس/ در انتظار ۲ عضو هیات مدیره سازمان بورس
با تصویب هیات دولت نهایی شد:

۴ عضو جدید شورای عالی بورس/ در انتظار ۲ عضو هیات مدیره سازمان بورس

با تصویب هیات دولت ۴ عضو جدید شورای عالی بورس مشخص شدند و باید منتظر اولین جلسه شورا و انتخاب دو عضو هیات مدیره سازمان بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه هفته پیش شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد و برای صورت های مالی سال گذشته برگزار شد، 4 عضو جدید شورای عالی بورس مشخص و به هیات دولت معرفی شدند اما نام 5 نفر مطرح شده بود.

طبق ابلاغیه هیات وزیران و بنابر بند ۸ از ماده ۳ قانون اوراق بهادار، سه نفر خبره مالی منحصرا از بخش خصوصی با مشورت تشکل های حرفه‌ای بازار اوراق برای ورود به شورای عالی بورس معرفی شدند.

این 3 نفر شامل سیدعباس موسویان (عضو شورای فقهی سازمان بورس و از صاحب نظران معروف حوزه های پولی و و مالی)، قاسم محسنی (عضو هیات مدیره سازمان بورس و معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی که دوره 10 ساله وی در هیات مدیره سازمان بورس به پایان رسیده) و محمد طالبی (مدیرعامل سابق بانک کشاورزی و سرمایه گذاری تدبیر) هستند.

همچنین رسول سعدی (رئیس هیات مدیره فرابورس و از مدیران شناخته شده و خوشنام بازار سرمایه) به عنوان یک نفر خبره از بخش خصوصی برای بورس کالایی و به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیأت وزیران به شورای عالی بورس راه یافت.

به این ترتیب محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا زال‌پور و محمدرضا مقدسی و خانم مرجان فقیه نصیری از ترکیب شورا خداحافظی کردند. 

با نهایی شدن 4 عضو جدید و در اولین جلسه شورای عالی بورس، دو عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس ( با توجه به اتمام دوره 10 ساله دو عضو ) هم مشخص می شوند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ