کد خبر: ۳۱۱۰۳
۰:۵ - ۱۳۹۵/۴/۲

قرارداد ایران خودرو دیزل با طرف آلمانی/ ۳ محصول جدید ایران خودرو
وزیر صنعت در آغاز بکار رسمی "ایکاپ" اعلام کرد:

قرارداد ایران خودرو دیزل با طرف آلمانی/ ۳ محصول جدید ایران خودرو

وزیر صنعت با اعلام نکاتی درباره شرکت مشترک ایران خودرو و پژو از امضاء قرارداد ایران خودرو دیزل با طرف آلمانی تا آماه آینده خبر داد. مدیرعامل ایران خودرو هم از تولید ۳ محصول جدید تا اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در جریان آغاز بکار رسمی شرکت مشترک ایران خودرو - پژو بنام "ایکاپ" که با معرفی اعضای هیات مدیره و 17قرارداد فرعی انجام شد، در حضور مدیرعامل ایران خودرو و قائم مقام و عضو هیئت رئیسه پژو سیتروئن گفت: در پاسخ به برخی که می گویند برجام چه شد ، باید بگویم کارهای مبنایی زیادی بویژه در بخش صنعت شروع شده که زمانبر است.در مورد همین شرکت هم کار شروع شده و سالن را اماده کردند که ماشین الات وارد شود، نصب کنند.

وی افزود: حتی قبل از برجام مذاکرات را شروع کردیم اما اغاز همکاری مشروط به برجام بود. بعد از به نتیجه رسیدن برجام و سفر رئیس جمهور به فرانسه و امضا قرارداد اصلی ، یک توافقنامه اصلی با با سرمایه 200 میلیون یورویی هر یک از طرفین و 17 توافقنامه فرعی نهایی شد. 

این مقام مسئول ادامه داد: به امضاء یک قرارداد دیگر میان شرکت ایران خودرو دیزل و ایدم با یک شرکت المانی که تا ماه آینده امضا خواهد شد، بسیار خوشبین هستیم و از همکارانم می خواهم کار را با سرعت پیش ببرند.

به گفته نعمت زاده در سال جاری 5 تا 6 قرارداد مهم در زمینه خودرو ، کشتی سازی و سایر حوزه ها منعقد خواهد شد.

وی افزود: قرار است در قراردادهایی که با طرف های خارجی منعقد می شود از حداکثر ظرفیت های داخلی حتی در تولید محصولات جدید استفاده شود و در ارتباط با این قرارداد هم ابتدا خودروهای تولیدی با سهم 40 درصد ساخت داخل شروع می شود و در ادامه به 70 تا 80 درصد می رسد .

تولید سه محصول جدید تا اسفند + قیمت ها

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو هم گفت: بعد از دوسال مذاکرات فشرده و امضا قرارداد با حضور رئیس جمهور توانستیم شرکت مشترک را ایجاد کنیم. قرارداد ما با شرکت پژو بصورت برد برد است و تمام منافع و مصالح شرکت ایران خودرو در ان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: محصولات این شرکت شامل پژو 2008 ، 301 و 208 و با قیمت 70 تا 80 میلیون تومانی بوده که از اسفند 95 روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: این قرارداد با قرارداد قبلی تفاوت دارد و قرار است خودرو هایی با تکنولوژی جدید و محصولات جدید تولید کنیم. ضمن اینکه روی پلت فرم پژو ما هم محصولات خودمان را تولید می کنیم . بحث مهم دیگر در این قرارداد صادرات خودروهایی است که در این شرکت مشترک تولید می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مصطفی | ساعت ۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۴/۲
0
1
پاسخ
این وزیر وزیر صنعت خودرویه و بس.
» علی | ساعت ۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۴/۲
2
1
پاسخ
اگر ایران خودرو خصوصی است (که نیست) چرا وزیر باید از قرارداد این شرکت رونمایی کند!‌ پس حمایت‌های این ... از افزایش قیمت و بی‌کیفیتی خودرو و رفع تکدر خاطر رئیس جمهور بی دلیل نیست!!؟

پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۴/۲
5
0
پاسخ
درود بر وزیر زحمتکش و دلسوز جناب نعمت زاده که تنها حامی صنعت و تولیده.خدا قوت.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ