کد خبر: ۳۱۱۴۱
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۴/۴

بورس امروز آمد

بورس امروز آمد

اولین شماره از دور جدید انشار نشریه "بورس امروز" با محتوای تخصصی در حوزه بازار سرمایه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین شماره از دور جدید انشار نشریه «بورس امروز» با محتوای تخصصی در حوزه بازار سرمایه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.

این نشریه که به همت گروهی از خبرنگاران و تحلیل گران حرفه ای بازار سرمایه، مطبوعات و خبرگزاری های کشور منتشر شده، حاوی آخرین اخبار و اطلاعات بازار سرمایه کشور است.در این شماره از نشریه علیرضا باغانی مدیر پایگاه خبری - تحلیلی بورس 24 در سرمقاله ای به تحلیل شرایط بازار از دریچه تحلیل محوری پرداخته است.

مواجه شرکت ها با کمبود نقدینگی برای سرمایه در گردش خود سبب شد تا علیرضا عسکری مارانی طی گفت و گویی ، با انتقاد از رویه صندوق توسعه ملی در گزینش وانتخاب شرکت ها،  تاکید این سازمان بر لزوما صادرات محور بودن بنگاه ها را مورد سوال قرار دهد، اظهارات این خبره بازار سهام مهمترین گفت و گوی این نشریه را به خود اختصاص داده است.

اما جنجال «برندکشی» در کشور سبب شد تا در میان شرکت های بورسی به قدیمی ترین برند تولید لوازم خانگی یعنی "‌آزمایش" پرداخته شود. براین اساس غروب "‌آزمایش" به عنوان مطلب اصلی روی جلد اولین شماره از نشریه " بورس امروز"‌ جای گرفته است.  

اقتصاد مقاومتی و ابعاد آن از جمله مسایلی بود که مدیرعامل بورس تهران، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت و مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر به بررسی ابعاد آن از مناظر مختلف پرداخته اند.همچنین در این شماره در ادامه مطالب دیگر،  آخرین وضعیت صندوق های سرمایه گذاری با در آمد ثابت طی یک ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت تا در نهایت با توجه به این بررسی مشخص شود که نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه حرکت کرده است؛ در واقع نقدینگی موجود در بازار پول این بار صندوق های با در آمد ثابت را مامن مناسبی برای سکنی برگزیده اند؛ نقدینگی که می تواند به عنوان یک پتانسیل منجر به رشد و رونق بازار سرمایه شود اما  هنوز از سوی مدیران صندوق ها مورد غفلت واقع شده است.

ترمز گیرهای صنعت کارگزاری عنوان مطلب دیگری است که در آن به مسایل و مشکلات صنعت کارگزاری پرداخته شده است؛ مسایلی که از سال 92 تاکنون منجر به افزایش هزینه ها و کاهش در آمدهای این گروه از فعالان بازار سرمایه شده است.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس اگرچه در مطلبی به تلاش ها برای  تامین مالی 20 تا 30 درصدی با کمک ابزارهای مالی اشاره شده است؛ اما در گزارشی که در ادامه این یادداشت آمده است نویسنده به تفاوت رفتاری بازار سرمایه کشور با کشورهای اسلامی در طراحی ابزارهای مالی پرداخته است که به عنوان یک آسیب باید مورد توجه قرار گیرد.

کابوس ترامپ، چرا سهام طلا و اوراق قرضه را شکست می دهد؟‌‌ و ظرفیت های خالی برای صنعتی به نام لیزینگ از دیگر مطالب این شماره از نشریه " بورس امروز" به شمار می رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ