کد خبر: ۳۱۱۵۰
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۴/۵

خریدار 62 درصد 3 مالک گروه بهمن مشخص شد+بیانیه مالک جدید درباره معامله 1.6 هزار میلیاردی

خریدار 62 درصد 3 مالک گروه بهمن مشخص شد+بیانیه مالک جدید درباره معامله 1.6 هزار میلیاردی

خریدار ۶۲ درصد سه مالک گروه بهمن بعد از گذشت ۱۰ روز مشخص شد و این مالک با صدور بیانیه ایی در مورد این معامله ۱.۶ هزار میلیارد تومانی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی برگزاری دو هفته پیش مزایده 62 درصد سهام سه مالک اصلی گروه بهمن، زمزمه ها و شایعات متفاوتی درباره نام خریدار مطرح شد اما تا به امروز نام این خریدار مشخص نشده بود. به طوریکه اخبار غیر رسمی و تایید نشده از حضور مستقیم یا غیر مستقیم شرکت قطعه ساز کروز حکایت داشتند و سپس نام موسسه خیریه جوانان و سپس شایعاتی مبنی بر خرید این بلوک توسط شرکتی به نام گلرنگ موتور فامیلی به میان آمد.

حال با گذشت حدود 10 روز از انجام این مزایده مهم، نام خریدار این بلوک مشخص شد که به نام کنسرسیوم "ویسمن موتور" و از زیرمجموعه های شرکت قطعه ساز کروز است.

بیانیه رسمی خریدار

در رابطه با مزایده 62 درصد سهام سه مالک گروه بهمن، شرکت ویسمن موتور با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: نخستین آگهی مزایده واگذاری این سهام در 15 اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و برنده ای که توانایی مالی ، تخصصی و فنی لازم برای تملک و اداره سه شرکت سرمایه گذاری اندیشه فردا – سرمایه گذاری توسعه انرژی هور – فن پردازان بهمن را داشته باشد در بر نداشت.

پس از این اتفاق شرکت واگذار کننده که به دلیل بدهی و نیاز به منابع مالی برای انجام سایر فعالیت های خود با محدودیت نگهداری سهام روبرو بود و نسبت به انتقال 100درصد سهام سه شرکت مذکور که مالک 62.2 درصد سهام سرمایه گذاری بهمن بود را به موسسه مالی و اعتباری کوثر اقدام کرد.

از آنجا که موسسه اعتباری کوثر استراتژی بنگاهداری نداشته و می باید خود را با ضوابط ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تطبیق دهد، نسبت به واگذاری سهام شرکت های  تملک شده اقدام نمود.

آگهی مزایده دوم واگذاری 100 درصد سهام سه شرکت فوق الذکر (مالک 62.2 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری بهمن) در 18خرداد ماه با اعلام سپرده 150 میلیارد تومانی شرکت در مزایده و با افزایش 82 میلیارد تومانی نسبت به دور اول در رسانه های دنیای اقتصاد و اطلاعات منتشر شد که کنسرسیوم "ویسمن موتور" با رعایت شرایط  مندرج در مزایده حاضر شد و در نهایت با کلیه ملاحظات و تمامی مراحل قانونی برنده مزایده شد.

این درحالی است که سایر شرکت کنندگان در مزایده نسبت به واریز وجه سپرده به عنوان الزام حضور در مزایده اقدام نکردند، در اسناد آگهی مزایده فوق مبلغ کل مزایده بالغ بر 1600 میلیارد تومان و مبلغ ثمن نقدی معامله 300 میلیارد تومان و پرداخت مابقی ارزش سهام واگذاری طی اقساط مساوی 6 ساله با سود 16 درصد اعلام شده بود.

از شفافیت های مزایده فوق واریز نقدی وجه شرکت در مزایده به شماره حساب اعلام شده بود.

واگذاری شرکت سرمایه گذاری بهمن در شرایطی به سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی انجام شد که بسیاری به دنبال خریداران خارجی برای سهام شرکت های خودروساز هستند. هدف ویسمن موتور این است که با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ظرفیت و قابلیت های قطب سوم خودروسازی کشور را از قوه به فعل درآورد و همچنین آثار تحریم ها را از چهره گروه بزداید.

نهایتا فرآیند این واگذاری، دقایقی پیش با انجام آخرین اقدامات مربوط به تبادل قرارداد و تنظیم صورت جلسات انتقال سهام و امضای دفاتر به پایان رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ