کد خبر: ۳۱۲۱۴
۰:۰ - ۱۳۹۵/۴/۹

خروج حقوقی معروف از پترول ۲ هزار میلیارد تومانی/ سومین عرضه عمده
با عرضه ۶.۷ درصد سهام و در صورت انجام معامله می شود:

خروج حقوقی معروف از پترول ۲ هزار میلیارد تومانی/ سومین عرضه عمده

شرکت بازرگانی پتروشیمی که یکی از بازیگران حقوقی معروف است برنامه عرضه ۶.۷ درصد سهام "پترول" را در پیش گرفته تا در صورت انجام معامله از ترکیب سهامداری این شرکت ۲ هزار میلیارد تومانی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی از زمان حضور گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان معروف به "پترول" ( 16 دی 90 با کشف قیمت 142 تومانی در فرابورس) تاکنون دو عرضه بلوکی 27 و 1.16 انجام شده که شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز برنامه خروج از این شرکت را در پیش گرفته است.

به این ترتیب شنبه آینده 15 تیر ، 6.7 درصد معادل بیش از یک میلیارد و 347 میلیون سهم "پترول" به قیمت پایه هر سهم 143 تومان و به صورت 33 درصد نقد و باقی اقساط در بازار دوم معاملات بورس و از طریق کارگزاری حافظ روانه میز فروش می شود.

در صورت انجام این معامله با قیمت پایه بیش از 192 میلیارد تومانی، شرکت بازرگانی پتروشیمی برای همیشه از ترکیب سهامداری پترول خارج خواهد شد.

درحال حاضر هلدینگ پتروشیمی فارس با 65 درصد به همراه شرکت بازرگانی پتروشیمی و گروه توسعه مالی مهرآیندگان با 7 و 6.6 درصد ، سهامداران اصلی پترول هستند.

اولین عرضه بلوک مدیریتی "پترول" مربوط به 25 شهریور با 27 درصد سهام بود که طی آن بیش از 5.5 میلیارد سهم به قیمت پایه هر سهم 180 تومان و به ارزش 999 میلیارد تومان توسط کنسرسیومی با بیش از 10 عضو و به رهبری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خریداری شد.

5 اسفند سال گذشته نیز،سرمایه گذاری ایران اقدام به عرضه 1.16 درصد از سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان کرد که توسط گروه توسعه مالی مهرآیندگان و مدبران اقتصاد خریداری شد.

پترول 2 هزار میلیارد تومانی تا سال جاری در فرابورس حضور داشت اما از 15 فروردین 95 به عنوان چهارصد و نود و هشتمین شرکت پذیرفته شده به بورس منتقل شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ