کد خبر: ۳۱۲۲۵
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۴/۹

علت اقبال امروز سایپا در روز منفی بازار/ خبر ویژه شنبه یا بازار گرمی؟
بورس پرس خبر می دهد:

علت اقبال امروز سایپا در روز منفی بازار/ خبر ویژه شنبه یا بازار گرمی؟

امروز سایپا با معامله ۴۲۹ میلیون سهمی و صف خرید ۱۰۱ میلیونی، مورد اقبال بازار در روز منفی شاخص قرار گرفت تا بار دیگر مواضع دو گروه درباره این شرکت مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام ، آغاز معاملات با رشد بیش از 100 واحدی شاخص همراه بود اما این رشد پایدار نماند و در آخر وقت با کاهش 250 واحدی شاخص و عقب گرد دوباره این متغیر به کانال 73 هزار واحدی و ثبت رقم 73 هزار 940 واحدی همراه شد.

براساس این گزارش، درحالی کاهش نرخ تسهیلات بانکی به حداکثر 18 درصد می توانست موجب تداوم رشد روزهای اخیر متغیرهای بازار باشد که در نتیجه رفتار سهامداران حقیقی و حقوقی و نظریه های تکنیکالی ، اکثر شرکت های بزرگ با کاهش قیمت و فشار فروش مواجه شدند اما در این میان و به رغم کاهش قیمت سهام شرکت های خودرویی ، سایپا با اقبال قابل توجهی که به دست آورد موجب تعجب فعالان شد.

بررسی های بورس پرس از چند مقام مسئول حکایت از آن دارد که گویا قرارداد سایپا با سیتروئن و فروش بلوک 49 درصدی سایپا کاشان به طرف فرانسوی به روزهای پایانی رسیده و همین موضوع باعث شده تا امروز علاوه بر معامله 429 میلیون سهم سایپا توسط 2.728 حقیقی و 34 حقوقی ، صف خرید 101 میلیون سهمی تشکیل شود.

در این رابطه یکی از مدیران گروه سایپا به بورس پرس گفت: خبرهای مثبت سایپا در روزهای آینده اعلام می شود و قرارداد مهم بعداز ماه ها پیگیری ، روز شنبه امضاء و نهایی می شود.

برپایه این گزارش، این درحالی است گروهی از فعالان، دلایلی دیگری مانند ملاقات اخیر مدیرعامل سایپا با رئیس مجلس و حمایت لاریجانی از این شرکت و مدیر و اقدامات انجام شده (boursepress.ir) ، برنامه تقسیم سود مناسب در زیرمجموعه هایی مانند سرمایه گذاری سایپا ،برنامه ورود سرمایه گذاران خارجی ، در پیش رو بودن تعدیل دوباره سود، قیمت مناسب سهم و... را از عوامل اقبال به سهام سایپا اعلام کردند.

اما گروه دیگری از فعالان بازار سرمایه، این مسائل و طرح چندین باره قرارداد سایپا با سیتروئن را تلاش دوباره برای بازار گرمی دانسته و حتی معتقدند رایزنی مدیران سایپا با مقامات سیاسی کشور صرفا" تلاش برای ماندن و جلوگیری از تغییرات مدیریتی است.

به باور این گروه رویداد خاصی در صنعت و شرکت رخ نداده که سایپا امروز در روز منفی شاخص و کاهش قیمت سهام دیگر شرکت های همگروه با صف خرید مواجه شود. بنابراین این جریان تنها تلاش برای بهبود شرایط و خروج از فشارهای پنهان مدیریتی است.

این دو گروه موافق و مخالف درحالی از ماه ها پیش نظرات متفاوتی را در مورد سایپا و صنعت خودرو مطرح کرده و در عرضه و تقاضای سهام نشان داده اند که بدون جانبداری و تایید یا رد این مواضع مانند همیشه باید منتظر گذشت زمان و تحقق برنامه ها و شکل گیری رویدادها ماند تا بعد قضاوت کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سلام رسانه آزاد | ساعت ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۴/۹
9
4
پاسخ
سلام بورس پرس عزیز . ساعت 12/15 دقیقه صف خرید سایپا 50 میلیون سهم بود . اما ظرف کمتر از 10 دقیقه ی پایانی 50 میلیون به این صف اضافه شد . حقیقی های بازار اونقدر هم صف نشین نیستند که بیان ته صف 50 میلیون اونم تو ده دقیقه آخر بازار بشینن و این کار حقوقی های سایپا از طرف کارگزاری ....بود.
چرا سازمان بورس (....) در این مواقع ساکت اند ؟ اونوقت ما حقیقیا همچین کاری رو با مقیاس کمتر می کنیم ده بار از سازمان روزانه تهدید میفرستن . ...............
پیگیری کنید .

پاسخ:
» کامران | ساعت ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۴/۹
8
4
پاسخ
کل بورس رو تعطیل کنید و یک گروه یا یک سهام مثل سایپا حمایت کنید این ناکارمدی بورس رو نشون میده گروه های دیگه که ارزش دارن معاملاتشون شده مهندسی و همش در حال پایین اومدن اونم سهامهای که ارزش ذاتی داره شما نگاه کنید تولیدات نفت و فروش نفت و قیمت نفت بالا رفته ولی تو گروهش برعکسه معاملاتش شبه انگیزه ، طوری پایین آوردن که خیلی ها گفتن دست به اعتراض ده روزه میزنیم
» ناشناس | ساعت ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۴/۹
اقا کامران اینکه کل بورسنزولیه حقیقته ولی فکر نکن هر کی سایپا خریده سود کرده خیر بلکه خیلیا مثل من حدود 200 تومن اسفند 94 خریدیم و الان 30-40درصد تو ضرریم.تو بورس ما فقط رانتخواران سود میکنن حالا این وسط یه عده هم شانسی سود کردن ولی کلا بورس تهران کوره پول سوزیه.من 20 نوع سهم دارم همشون از سال 92 وقبلتر تو ضرره .این سایپام هم از اسفند که خریدم 195 الان شده 130 بازم ضرر.

پاسخ:
» yarab | ساعت ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۴/۱۰
0
0
پاسخ
به نظر می آید یک اعلام جنگ نانوشته ای بین سایپا و ایرانخودرو در حال شکل گیری هست مثل نامه مدیرعامل ایرانخودرو برای تاثیر منفی در بازگشایی سایپا یا شرط گذاشتن برای رنو تا با خودروساز رقیب مذاکره نکند یا همین اقدام اخیر سمند در کوران بازار مثبت و منفی کردن خودرویی ها تا آخرین روزهای لیدری خود را به رخ بکشد البته طبیعی هم هست ایرانخودرو یی که سالیان لیدر گروه خودرویی بوده الان ارزش بازار سایپا را برنتابد ، ارزشی که با مدیریت مالی قوی گروه سایپا هر روز در حال افزایش هست و برگ های برنده بیشتری را رو میکند ، خودرو از قافله افزایش سرمایه های بدون مالیات ( هلویی ) جا مانده و اینگونه نارضایتی خود را از ابراز میکند اما به نظر بنده به زودی سایپا گوی سبقت را در همه چیز از ایرانخودرو می رباید چون زیر مجموعه های به روزتر و قوی تری دارد مثل پارس خودرو که برنامه مفصلی برایش دارد از شراکت دادنش با سیتروئن و اصلاح ساختار مالیش و شراکت با رنو و دیگر خودروسازان به نظر میرسد جمالی در نظر دارد سایپا را به یک هلدینگ خودروسازی با طیفی از خودروسازان خارجی تبدیل کند چیزی که یکه زارع با ادامه روند مدیران قبلی ایرانخودرو و بها ندادن به بازار سهام و اصلاح نکردن ساختار مالی شرکت نمیتواند جلوی آن را بگیرد.
» ناشناس | ساعت ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۴/۱۰
0
0
پاسخ
خبری نیست فقط یه مشت دلال رفتن زیر سهم را گرفتن دارن میبرن بالا بعد میندازن به مردم بیچاره این شده بازی جدید بعد روز از نو روزی از نو سازمان بورس باید متوجه معاملات سهم باشه ببینه کی به کیه و شفاف سازی بگیره
البته ....

پاسخ:
» علی | ساعت ۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۴/۱۱
0
0
پاسخ
زیان تلفیقی 45 تومان حرفی برای پیشرفت شرکت نزاشته منظور اقزایش فرو ش در روز کاری بعد باید بود
» ناشناس | ساعت ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۴/۱۱
0
0
پاسخ
94 در کل سود 198 ریالی ساخته. پس برنامه ها الکی نبوده و دقیق بوده. حالا که زیان رو تبدیل به سود کرده احتمالا منبعد سود سه رقمی داشته باشه.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ