کد خبر: ۳۱۲۶۸
۰:۰ - ۱۳۹۵/۴/۱۳

صورت های مالی سایپا اصلاح و درج شد/
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به بورس پرس خبر داد:

صورت های مالی سایپا اصلاح و درج شد/ "خساپا" امروز مجاز می شود

مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس با اعلام انتشار گزارش اصلاحیه صورت های مالی سایپا از بازگشایی نماد این شرکت در روز جاری خبر داد.

سعیدمحمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به ممنوع شدن نماد سایپا در قبل از شروع معاملات دیروز ، اظهار داشت: این رویداد ناشی از ارسال اشتباه اطلاعات این شرکت بود و سیستم تعریف شده به طور خودکار اقدام به ممنوع شدن نماد کرد.

وی ادامه داد: این شرکت در اطلاعاتی که در کدال منتشر کرده بود، فروش دارایی ها را به اشتباه در طبقه بندی متفرقه ها لحاظ کرده بود به همین دلیل نماد "خساپا" بدون دخالت دست و براساس مبنای تعریف  شده در سیستم، ممنوع شد.

این مقام مسئول با اشاره به عدم تعدیل سود این شرکت در عملکرد سال مالی 94 ، ادامه داد: در پی این رویداد از مدیران سایپا خواسته شد تا در اولین فرصت نسبت به انتشار اصلاحیه اطلاعات مبادرت کنند تا امکان از سرگیری معاملات سهام سایپا فراهم شود. این شرکت هم ساعت 17:58 دقیقه دیروز گزارش اصلاحیه صورت های تلفیقی مالی سال مالی اسفند 94 به صورت حسابرسی نشده را در کدال منتشر کرد.

علیزاده درباره زمان بازگشایی نماد "خساپا" هم به بورس پرس گفت: با توجه به اصلاح اطلاعات، نماد این شرکت امروز یکشنبه مجاز و سهام آن قابل داد و ستد می شود.

براساس این گزارش، در پی انتشار عملکرد ۱۲ ماهه سایپا و ممنوع شدن نماد، برخی گمان کردند این شرکت تعدیل سنگینی را در پیش دارد که با انتشار خبری توسط یکی از رسانه ها که بعدا" اصلاح شد، این گمانه زنی تشدید شد.

علی بیگ زاده دیروز رئیس اداره نظارت برناشران بورسی سازمان بورس به بورس پرس اعلام کرد: توقف نماد سایپا صرفا" به علت اشتباه این شرکت در طبقه بندی طبقه سرمایه گذاری متفرقه نسبت به پیش بینی بوده که در اطلاعات واقعی ، فروش شرکت ها در طبقه بندی متفرقه ها لحاظ شده است.

به این ترتیب در اصلاحیه منتشره ساپیا ، همان سود 198 ریالی هر سهم برای سال مالی 94 محقق شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ