کد خبر: ۳۱۴۳۸
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۴/۲۵

رویدادی مثبت برای احیای یک صنعت بورس با دیپلماسی سیمانی
معاون وزیر راه اعلام کرد:

رویدادی مثبت برای احیای یک صنعت بورس با دیپلماسی سیمانی

معاون وزیر راه برنامه‌ های جدید وزارت راه برای احیای یک صنعت بورس و با عنوان دیپلماسی سیمانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد مظاهریان با اشاره به برنامه‌های وزارت راه برای تحریک تقاضا و دیپلماسی مصرف سیمان ، از برنامه های حمایت‌ مالی و اقدامات علمی- ترویجی و استفاده از بتن به جای فولاد خبر داد و اعلام کرد:‌ به نظر نمی‌رسد افزایش 17 درصدی قیمت سیمان (از 15 تیرماه امسال) تاثیری در ساخت و سازهای داشته باشد.

وی با بیام اینکه روند وضعیت قبل بدون افزایش قیمت و عدم استفاده از مازاد سیمان در ساخت و ساز حداقل باعث تعطیلی 30 درصد کارخانجات تولیدی می‌شد، ادامه داد: در طول 42 سال گذشته تا سال 91 تولید سیمان روند صعودی داشت. بطوریکه ایران پس از چین بیشترین ظرفیت سازی تولید سیمان را انجام داده است.

این مقام مسئول افزود: همچنین استفاده فعالان بخش صنعت سیمان از تسهیلات ارزی با نرخ های هزار تا 1800 تومان در احداث، توسعه و یا نوسازی کارخانجات و لزوم بازگرداندن مبالغ هزینه شده با نرخ ارز مبادله‌ای در سال جاری، امکان محدود صادرات سیمان، عدم امکان صادرات کلینکر سیمان عملا در خوشبینانه‌ترین حالت فعالیت کارخانجات تولیدی را 60 درصد تخمین می‌زند.

مطاهریان خاطر نشان کرد: با این اوصاف تحریک تقاضا در مصرف سیمان و استفاده از دیپلماسی برای صادرات سیمان ، متوجه‌کردن دولت و شهرداری‌ها به مصرف سیمان و استفاده از ظرفیت‌های موجود با تاکید بر سازه‌ها و ابنیه فنی بتنی از برنامه ‌های وزارت راه است.

وی ادامه ادامه داد: در این میان لیزینگ سیمان از جمله راهکارهای پیشنهادی است تا بناهایی که با مصالح غالب بتنی ساخته می‌شوند هزینه‌های خرید سیمان را در پایان عملیات ساختمان و در زمان فروش به کارخانه‌های سیمان پرداخت می‌کنند. راهکار دوم استفاده از سیمان در پروژه‌های عمرانی است و راهکار سوم اقدامات علمی- ترویجی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ