کد خبر: ۳۱۵۰۶
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۴/۲۸

فاصله چندانی تا قرارداد سیتروئن نمانده/ مذاکره با نیسان برای همکاری با پارس خودرو
مدیرعامل شرکت در وعده ایی جدید اعلام کرد:

فاصله چندانی تا قرارداد سیتروئن نمانده/ مذاکره با نیسان برای همکاری با پارس خودرو

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه فاصله چندانی تا نهایی شدن قرارداد با سیتروئن فرانسه نمانده از جاری بودن قرارداد با نیسان ژاپن و از سرگیری همکاری با پارس خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی به رغم ماه ها خبر رسانی هنوز قرار داد سایپا با سیتروئن فرانسه نهایی نشده که مهدی جمالی در وعده ایی جدید به دیدار عصر دیروز (یکشنبه) با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اشاره کرد و به ایرنا گفت: در این دیدار درباره مذاکرات سایپا با سیتروئن توضیحاتی به نمایندگان داده شد.

وی افزود: سرمایه گذاری خارجی باید به صورت کامل شامل سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه سازی کشور و افزایش صادرات انجام شود که همه این اصول در قراردادهای شرکت با دقت در حال بررسی است.

جمالی درباره قرارداد سیتروئن توضیح داد: این قرارداد در نوع خود برای نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور درحال عملیاتی شدن است. تامین سرمایه گذاری آن از طریق خرید سهام سایپا کاشان، حداکثر سرمایه گذاری در قوای محرکه، مشارکت در تحقیق و توسعه و گسترش قطعه سازی همراه با صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و تولید آخرین مدل از محصولات شرکت سیتروئن صورت می پذیرد.

به گفته این مقام مسئول تا نهایی شدن قرارداد فاصله چندانی وجود ندارد.

جمالی با بیان اینکه قرارداد با شرکت نیسان ژاپن نیز جاری است و باید اجرایی شود، ادامه داد: در زمان تحریم ها با شرکت نیسان دچار مشکل شدیم. این شرکت پیش از اعمال تحریم ها همکاری با پارس خودرو را رها کرد اما اکنون در حال مذاکره با این شرکت برای از سرگیری دوباره همکاری ها هستیم.

وی، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را «سرمایه گذاری مشترک و توسعه صادرات» عنوان و تاکید کرد سایپا به طور حتم این سیاست را پیگیری می کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۹:۲ - ۱۳۹۵/۴/۲۸
0
0
پاسخ
خجالت بکشید بس کنید چند ماهه یا ساله همش میگید فرارداد سیتروین داره امضا میشه بعد سهم سایپارو با این بهونه 200 تومن به مردم بیخبر انداختین و همین حالا انها در 45 درصد ضرر هستن.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ