کد خبر: ۳۱۵۶۱
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۵/۱

توضیحاتی درباره قرارداد سیتروئن و سایپا / تولید موتور جدید سیتروئن
وزیر صنعت اعلام کرد:

توضیحاتی درباره قرارداد سیتروئن و سایپا / تولید موتور جدید سیتروئن

وزیر صنعت با اعلام توضیحاتی درباره قرارداد سیتروئن و سایپا و نقش قطعه سازان گفت: از سال ۲۰۱۹ موتور جدید سیتروئن در ایران تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در جریان امضا قرارداد اولیه پژو سیتروئن فرانسه با سایپا برای تشکیل شرکت مشترک گفت: چارچوب این قرارداد مشارکت امضا شد و تا دو ماه آینده قرارداد نهایی تکمیل و امضا می شود.

وی با اینکه این مشارکت دومین همکاری مشترک خودروسازان ایرانی بعد از برجام بوده و امید به همکاری های طولانی مدت است، افزود: در این همکاری خودروهای جدیدی از جمله سه مدل تولید خواهند شد. امیدواریم کمتر از دو سال، خودروی جدید این مشارکت به بازار عرضه کند.

این مقام مسئول ادامه داد: همان طور که ایران بازار خود را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد، آنها نیز باید بازار فروش را در اختیار محصولات مشترک قرار دهند که بر پایه توافقات اولیه پیش‌بینی شده 30 درصد از محصولات طی 5 سال اول با تعهد طرف فرانسوی و بعد از 5 سال به صورت توافقی صادر شود.

نعمت زاده گفت: برنامه کاملاً مشخصی برای انتقال آموزش‌های لازم در سطوح مختلف تولید خودرو و قطعات از سوی طرف فرانسوی در قرارداد مربوطه پیش‌بینی شده که سازندگان قطعات سیتروئن با قطعه‌سازان ایرانی همکاری خواهند داشت.

وی با بیان این که ساخت موتور جدید در این قرارداد دیده شده، گفت: از سال 2019 موتور جدید سیتروئن در ایران تولید خواهد شد و از سال 2020 اغلب قطعات این موتور در ایران به تولید می‌رسد.

وی افزود: پیش‌بینی شده به جز خودروی اول که از طراحی‌های موجود در آن استفاده می‌شود، سایر خودروها به صورت جدید طراحی شود. این امر نیز در حال پیگیری است تا بتوانیم خودروهای با استاندارد کشورهای اروپایی تولید و عرضه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سامان | ساعت ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۵/۱
0
0
پاسخ
سلام و عرض خسته نباشید...
من خواستم بگم یجوری به مسئولای این دوشرکت خودروسازی برسونید که تمام شرکت بزرگ دارن رو بخش خودرو های برقی و بدون سرنشین کار میکنن...و اگه سایپا و ایران خودرو نمیخوان نه طی سال های آینده باز نرن شرکت شرکت های خارجی بهتر از همین الان روی این دو بخش سرمایه گذادی کنند...سپاس
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ