کد خبر: ۳۱۶۱۸
۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۵/۴

دلیل اصلی اقبال بازار به
یک مقام مسئول به بورس پرس اعلام کرد:

دلیل اصلی اقبال بازار به " فملی" / احتمال ناپایداری وضعیت موجود

یک مقام مسئول دلیل اصلی اقبال روزهای اخیر بازار به سهام ملی مس را اعلام کرد و از احتمال ناپایداری وضعیت موجود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهام شرکت ملی مس بعد از افزایش سرمایه 15 درصدی و تقسیم سود 20 تومانی در مجمع سالانه و همچنین اعلام سود 142 ریالی هر سهم با سرمایه جدید 5 هزار میلیارد تومانی، مورد اقبال قرار گرفته و بعد از بازگشایی نماد در دوم مرداد، طی سه روز اخیر با رشد حدود 17 درصدی قیمت سهام روبرو شده است.

در این رابطه یک مقام مسئول دلیل اصلی اقبال به سهام "فملی" را ناشی از بهبود صادرات اعلام کرد و به بورس پرس گفت: در مجمع سالانه و شفاف سازی منتشره در کدال اعلام شد که طی سه ماه اول سال جاری وضعیت صادرات محصولات ملی مس با تغییرات معناداری مواجه شده و طی آن 80 درصد از انبار خالی و صادر شده است.

وی ادامه داد: درحالی سال گذشته مجموع فروش محصولات ملی مس 3.6 هزار میلیارد تومان بود که طی سه ماه اول سال قادر به فروش 2 هزار میلیارد تومان شده که معادل 50 درصد کل سال 94 است.

وی تاکید کرد: با این حال هر چند احتمال تعدیل سود در آینده وجود دارد اما همانطوریکه در مجمع سالانه به سهامداران اعلام شد، ممکن است وضعیت فروش و صادرات در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری پایدار نباشد اما برخی فعالان و سرمایه گذاران چندان توجهی به این نکته نمی کنند.

این مقام مسئول درباره مشارکت ملی مس با شرکای خارجی برای انجام پروژه های مشترک و تامین منابع خارجی هم به بورس پرس گفت: به رغم مذاکرات متعدد با چندین متقاضی همکاری خارجی ، تاکنون تفاهم نامه یا مذاکره ایی به نتیجه نرسیده و با توجه به وضعیت ارتباط بین المللی بانک ها، باید منتظر آینده بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ