کد خبر: ۳۱۶۷۴
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۵/۶

رونق محصولات کشاورزی بورس کالا در دوران فطانت و یک خواسته از رئیس جدید
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

رونق محصولات کشاورزی بورس کالا در دوران فطانت و یک خواسته از رئیس جدید

مدیرعامل بورس کالا با اعلام رونق گرفتن محصولات کشاورزی در دوران فطانت، از شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس خواست زمینه بکارگیری شاخص برای بورس کالا فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی نژاد در جریان مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان بورس ضمن قدردانی از حمایت های فطانت طی ۲۰ ماه اخیر برای تقویت جایگاه بورس کالا در اقتصاد ملی گفت: طرح های توسعه ای بورس کالا به خصوص در حوزه کشاورزی و ابزارهای مالی بدون حمایت های فطانت به ثمر نمی نشست. همچنین ورود محصولات کشاورزی به بورس کالای ایران رونق بهتری گرفت.

وی افزود: بورس کالا محل عرضه طرح های ملی است و باید از ظرفیت های آن برای توسعه بخش واقعی اقتصاد کشور استفاده شود. این بورس محل شفافی برای معاملات و تقاطع عرضه و تقاضا است اما مقاومت هایی نیز در این زمینه اعمال و ابراز می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه عرضه محصولات پتروشمیی موجب برطرف شدن یکی از مشکلات بورس کالا شد، ادامه داد: طی 4 ماه گذشته حجم معامله محصولات پتروشیمی نسبت به سایر گروه ها از افزایش بیشتری برخوردار بود که نشان دهنده استقبال بخش پایین دستی است.

سلطانی نژاد درباره حضور رئیس جدید سازمان بورس نیز گفت: این انتخاب قطعا دارای ثمرات و نتایج بسیاری در حوزه تدوین و طراحی ابزارهای مالی جدید و توسعه ابزاری و بازاری بازار سرمایه خواهد بود.

وی از شاپور محمدی خواست تا زمینه بکارگیری شاخص برای بورس کالا فراهم شود و با اشاره به طی دوران کودکی بورس کالا  و نسل های اول این نوع بورس افزود: بزرگترین بورس های کالایی دنیا در کشوری مانند چین با وجود اقتصاد کمونیستی فعالیت می کنند. بنابراین باید تلاش کنیم تا نقش بورس کالا در بازار سرمایه افزایش پیدا کند. در این میان توسعه معاملات مشتقه و اهرمی برای مدیریت ریسک های بازار سرمایه از جمله موضوعاتی هستند که باید به آن پرداخته شود.

به گفته وی سال گذشته تامین مالی سلف عادی و سلف موازی در بورس کالای ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 10.3 میلیاردتومان مربوط به معاملات سلف عادی و 700 میلیارد تومان مربوط به اوراق سلف موازی بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ