کد خبر: ۳۱۷۳۳
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۵/۱۰

دوازدهمین روز متوالی مثبت شاخص و برآوردی محتاطانه از آینده / تکلیف 13 نماد
بورس پرس گزارش می دهد:

دوازدهمین روز متوالی مثبت شاخص و برآوردی محتاطانه از آینده / تکلیف 13 نماد

در روزی که شاخص بورس برای دوازدهمین روز متوالی مثبت شد، برآوردی محتاطانه از آینده بازار بین فعالان شکل گرفت و تکلیف ۱۳ نماد هم مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی روزهای اخیر به دلایلی چون افزایش امیدواری ها به بهبود وضعیت ، کاهش نرخ سود بانکی ، ارایه گزارش های سه ماهه شرکت ها و مشخص شدن نتیجه مجامع ، بهبود قیمت های جهانی برخی محصولات، تغییر رئیس سازمان بورس و... با رشد قیمت ها و متغیرهای اصلی روبرو شده تا شاید گوشه ایی از زیان های گذشته فعالان جبران شود.

دراین میان ، با کناره گیری سه شنبه گذشته محمد فطانت و انتصاب شاپور محمدی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس ، گمانه زنی هایی از قطع حمایت از صنعت خودرو و توجه به دیگر صنایع مانند پالایشگاه ها و پتروشیمی ها اعلام شد اما بازگشت مثبت سایپا در روزجاری و افزایش قیمت سهام ایران خودرو این گمانه زنی را تایید نکرد.

براساس این گزارش، با این همه شاخص بورس در نتیجه رشد قیمت و اثر مثبت 89 تا 31 واحدی شرکت های توسعه‌ معادن‌ و فلزات‌، چادرملو ، گل گهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، ملی مس و سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی‌ با رشد 354 واحدی به رقم 76 هزار 579 واحدی رسید تا کانال 76 هزار واحدی که در اولین روز حضور شاپور محمدی به دست آمده بود، تثبیت شود.

با این رشد، شاخص برای دوازدهمین روز متوالی به سیر صعودی ادامه داد و با افزایش 2484 واحدی روبرو شد تا عده ایی از کارشناسان برآوردی محتاطانه از آینده بازار اعلام کنند. این گروه بر این باورند با توجه به تداوم سیر صعودی شاخص ، قیمت ها در روزهای آینده اصلاح خواهند شد و شاخص مجددا" برای مدتی در مدار سیر نزولی خواهد بود تا بعد از اصلاح بار دیگر آماده فتح کانال های جدید شود.

اما گروه خوش بینان معتقدند سیر صعودی اما آرام و همراه با طمانیه شاخص برای روزهای آینده هم تکرار خواهد شد و با توجه به سال پایانی دولت و لزوم توجه دولت به این بازار حساس، حمایت ها از صنایع و شرکت ها بیشتر خواهد شد. بنابراین شاخص بورس هنوز برای جبران مافات باید به سیر صعودی اما منطقی ادامه دهد.

به هر رو طی روزهای آینده نماد اکثر شرکت ها مورد داد و ستد قرار خواهد گرفت و با حضور اکثر شرکتها ، شرایط بازار واقعی تر و حرکت های آن معنادارتر خواهد شد. 

براساس این گزارش، امروز درحالی بیش از یک میلیارد و 31 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 266 میلیارد تومان داد و ستد شد که نماد 13 شرکت بعد از برگزاری مجمع سالانه یا فوق العاده یا تعدیل سود آماده بازگشایی شدند.

از این تعداد سهام شرکت های "پلاسک" ،خاذین خساپا "ومعادن" با رشد 12، 2، 1.5 و 12 درصدی، "خپارس و فسرب" با کاهش اندک روبرو شدند اما معامله ایی بر سهام شرکت های گرانیت بهسرام ، نورد و تولید قطعات فولادی، بانک های پاسارگاد و کارآفرین و فولاد خوزستان نشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ