کد خبر: ۳۱۷۴۴
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۵/۱۱

علت توقف و بازگشایی نماد سایپا اعلام شد
یک مقام مسئول به بورس پرس خبر داد:

علت توقف و بازگشایی نماد سایپا اعلام شد

یک مقام مسئول علت توقف و بازگشایی نماد سایپا که با صف فروش چند میلیونی همراه شده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی بازگشایی دیروز نماد سایپا، سهام این شرکت امروز مانند اکثر شرکت های بزرگ و مخصوصا" خودرویی با کاهش قیمت و در مقاطعی با صف فروش و جمع آوری سهام عرضه شده روبرو شد اما در ساعت 11:25 دقیقه نماد این شرکت بسته و ساعت 11:40 دقیقه بار دیگر بازگشایی شد.

این توقف و بازگشایی در حالی مورد تعجب و سئوال فعالان قرار گرفت که یک مقام مسئول در بورس توضیح داد: شرکت سایپا در جریان اطلاعاتی که در کدال منتشر کرده ، باید اقدام به اصلاح فرم مربوط به سایر درآمدها می کرد. این موضوع در حال برطرف شدن که سیستم به طور خودکار اقدام به توقف نماد "خساپا" کرد.

وی با بیان اینکه در این گونه موارد ، سیستم به گمان رویدادی مهم خود به خود اقدام به توقف نماد می کند، ادامه داد: بعد از بررسی های لازم مشخص شد رویداد با اهمیتی در شرکت سایپا و اطلاعات ارایه شده رخ نداده و بعد از کمتر از 152 دقیقه نماد آن مورد بازگشایی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در پی این رویداد، شرکت سایپا با صف فروش چند میلیون سهمی روبرو شد اما در آخر وقت معاملات با حمایت هایی این صف جمع آوری شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» آستیا | ساعت ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۵/۱۱
5
0
پاسخ
مگه سیستم هم قابلیت و توانایی گمان کردن داره که چنین گمانی کرده بود؟! و جالب اینجاست که بعد از گمانه زنی سیستم و باز شدن نماد یهو صف فروش این نماد هم در عرض چند ثانیه جمع شد! گویا سیستم علاوه بر گمان کردن دستور جمع کردن صف فروش را هم صادر کرده بود! همانطور که دستور سبز کردن شاخص کل با معاملات بلوکی در برخی نمادهای تاثیر گذار در چنین بازار ریزشی را صادر کرد!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ