کد خبر: ۳۱۸۰۱
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۵/۱۳

اولویت‌ها و برنامه‌های رییس جدید سازمان بورس اعلام شد

اولویت‌ها و برنامه‌های رییس جدید سازمان بورس اعلام شد

رییس جدید سازمان بورس اولویت‌ها و برنامه‌های مدنظر و ۴ وظیفه بازار مالی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در جریان برگزاری مراسم رسمی تودیع فطانت و معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان بورس که بعدازظهر امروز با حضور وزیر اقتصاد ، اعضای شورای عالی بورس ، مدیران بورس ها و کارگزاران و مدیران شرکت ها و ... برگزار شد، در دو بخش نکاتی را اعلام کرد.

وی در بخش اول از زحمات فطانت در 20 ماه حضور در سازمان بورس قدردانی کرد و گفت: در انتشار اوراق صکوک دولتی ، مدیریت سازمان های بورس و برنامه ریزی و بودجه، خزانه داری کل و بانک مرکزی زحمات زیادی کشیدند تا تامین مالی دولتی 10.5 هزار میلیارد تومانی انجام و با تجربه موفقی همراه شود.

این مقام مسئول در بخش دوم برنامه های جدید سازمان بورس را اعلام کرد و گفت: اولین اقدام احترام به شرع و قوانین فقهی و شرعی و توسعه ابزارها است. در این میان اگرچه کسب سود مهم است اما باید بر اساس قواعد اسلامی باشد. شورای فقهی سازمان بورس نگهبانی کامل از این موضوع را دارد و پس از این نیزاین روال ادامه خواهد یافت.

محمدی درباره دومین اصل مدنظر گفت: قانون به هر شکل که تدوین و تصویب شده ملاک عمل خواهد بود.حتی اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد تا زمانی که اصلاح نشده باید اجرا شود.  

وی سومین اصل را توجه به نیاز فعالان و سرمایه‌گذاران اعلام کرد که باید بعد از شنیدن خواسته‌های فعالان، در جهت تسهیل و تسریع خواسته ها عمل کرد.

وی نظارت بسیار قوی همراه با انجام وظیفه احترام به سرمایه گذاران، قدردانی از زحمات گذشتگان و استفاده از تجربیات برای ساختن آینده ایی بهتر را از دیگر اصول خواند و گفت: نقد شوندگی، شفافیت، پوشش ریسک های عملیاتی و تامین مالی 4 وظیفه بازار مالی است که باید اجرا شود.

رئیس جدید سازمان بورس با بیان اینکه توسعه ابزار های مالی جدید نخستین برنامه اجرایی است، افزود: به رغم عمر حدودا" 50 ساله بازار سرمایه ایران ، هنوز اوراق مشتقه جایگاهی ندارد. درحالی که انتشار این اوراق فرصتی است که باید آغاز شود. در غیر این صورت بازار با نارسایی هایی روبرو خواهد شد.

محمدی با اشاره به اهمیت فروش استقراضی و خرید اعتباری و افزایش تعاملات با بازار پول و مقام ناظر پول ، ادامه داد: کیک اقتصاد ایران آنقدر بزرگ است که برای هر دو بازار جا باشد. بنابراین سوتفاهم های دو بازار باید برطرف شود تا در کنار بازار بیمه، کمک حال تامین مالی اقتصاد باشند.

وی افزایش تعامل با مجلس و تلاش برای اصلاح قوانینی مانند تقسیم سود و ماده 241 قانون تجارت، تقویت سودآوری و بهره وری شرکت ها، توسعه نهادهای مهم مانند موسسات رتبه بندی، گسترش تعاملات بین المللی ، فرهنگ سازی و استفاده از رسانه ها ، مقررات زدایی و ساده کردن فرایندها بر مبنای منطق و عقل و واگذاری برخی امور به بازار را از دیگر اولویت ها و برنامه های خود اعلام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ