کد خبر: ۳۱۸۲۶
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۵/۱۶

احتمال تغییر حجم مبنا و دامنه نوسان/ تشکر از فعالان و اولین توصیه به سهامداران
رئیس جدید سازمان بورس اعلام کرد:

احتمال تغییر حجم مبنا و دامنه نوسان/ تشکر از فعالان و اولین توصیه به سهامداران

رئیس جدید سازمان بورس از احتمال تغییر متغیرهایی چون حجم مبنا و دامنه نوسان خبر داد و ضمن تشکر از واکنش مثبت فعالان و پیش بینی آینده ، نخستین توصیه را به سهامداران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس از امکان تجدیدنظر در ریزساختارهای بازار سرمایه خبر داد و به عصر مالی گفت: در صورتی که تغییر در ریز ساختارها مانند حجم مبنا و حد نوسان باعث کارایی بیشتر بازار سرمایه شود، در این متغیرها تجدید نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران فرصت های موجود در شرکت ها را شناسایی و بر اساس آنها استراتژی سرمایه گذاری خود را طراحی می کنند، گفت: شرایط شرکت ها رو به بهبود است و برنامه های خروج از رکود در بخش تولیدی در حال جواب دادن است.

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص رشد بازار پس از تغییرات مدیریتی در سازمان بورس اظهار داشت: نوسان های بازار تابع فرصت های شرکت ها است. ممکن است برخی فرصت‌ها در مقاطعی مورد بهره برداری قرار نگرفته باشد و در زمانی دیگر از آن فرصت ها استفاده شود. بنابراین تغییرات بازار همه باید بر اساس عوامل بنیادی شرکت ها باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: ممکن است تغییرات مدیریتی در سازمان بورس باعث خوش بینی های به وجود آمده در بازار سرمایه باشد که من از همه فعالان در این خصوص تشکر می کنم.

محمدی به سرمایه گذاران توصیه کرد: استراتژی های سرمایه گذاری خود را بر اساس عوامل بنیادی شرکت ها طراحی کنند؛ چراکه آنچه در بلند مدت بر بازارهای مالی حکم فرماست، سودآوری شرکت ها است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های خروج از رکود در خصوص شرکت های تولیدی در حال به نتیجه رسیدن است، تصریح کرد: از این حیث سرمایه گذاران می توانند فرصت های خوبی را شناسایی کنند.

وی همچنین اولین اولویت کاری خود برای سهامداران را معرفی ابزارهای جدید دانست و گفت: بحث اختیار خرید و اختیار فروش که جزو ابزارهای مشتقه است به زودی در بورس اوراق بهادار تهران عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان بورس ابزارهای مشتقه را یکی از فرصت های سرمایه گذاری دانست و گفت: بحث حل شدن مشکلات نقدینگی و مسایل بانکی شرکت هایی که در حوزه کارگروه های استانی و ملی قرار داشتند نیز به زودی در بازار تاثیر مثبت خواهد گذاشت و امید داریم این فرصت ها به رشد بازار سرمایه کمک کند.

محمدی همچنین در خصوص راه اندازی بورس ارز نیز گفت: هماهنگی های لازم با بانک مرکزی انجام شده، مواد لازم در شورای عالی بورس نیز به تصویب رسیده و زیر ساخت های راه اندازی این بازار در بورس کالا نیز آماده است اما باید تنظیماتی از دیدگاه کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی انجام شود. همچنین به زودی مصوبات شورای عالی بورس به بانک مرکزی ارسال و نظرات آنها دریافت می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ