کد خبر: ۳۱۸۵۱
۱۶:۰ - ۱۳۹۵/۵/۱۷

ورود شورای رقابت به معامله ۳ گروه بهمن/ ارسال دو نامه به وزیر و بورس درباره خودروسازان
رئیس شورای رقابت خبر داد:

ورود شورای رقابت به معامله ۳ گروه بهمن/ ارسال دو نامه به وزیر و بورس درباره خودروسازان

رئیس شورای رقابت از ورود به معامله ۶۲ درصد سهام سه مالک اصلی گروه بهمن ، ارسال دو نامه به وزیر اقتصاد و سازمان بورس درباره عدم رعایت مصوبه سال ۹۰ و معاملات ضربدری سهام خودرویی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا بعد از گذشت 55 روز از معامله 1.6 هزار میلیارد تومانی 62 درصد سهام سه مالک اصلی گروه بهمن توسط کنسرسیوم ریسمن موتور (در 25 خرداد) و معرفی مدیرعامل و هیات مدیره جدید در روزهای گذشته، با برگزاری نشست مبطوعاتی از ورود شورای رقابت به این مزایده خبر داد و گفت: شورای رقابت به این واگذاری ورود خواهد کرد.

وی با اعلام اطلاع از زمزمه های قصد شرکت قطعه ساز کروز در افزایش حضور در صنعت خودرو و ایجاد انحصار ، گفت: این موضوع به بررسی بیشتر نیاز دارد و شورای رقابت به آن خواهد پرداخت.

این مقام مسئول با اشاره به عدم رعایت مصوبه سال 90 شورای رقابت مبنی بر واگذاری زیرمجموعه های خودرویی ایدرو ، ادامه داد: در این رابطه نامه ایی به وزیر اقتصاد  ارسال و تاکید شده این مصوبه و واگذاری سهام ایدرو باید اجرایی شود.

شیوا افزود: از سوی دیگر با توجه به انجام برخی معاملات ضربدری و تو در تو بین شرکت های خودروساز ( از جمله خرید بلوک۲۴.۱ درصدی سرمایه گذاری رنا توسط سرمایه گذاری سایپا) به سازمان بورس نامه ایی ارسال شده و در انتظار اعلام نظر هستیم.

به گفته با هدف برای ایجاد 7 تنظیم کننده بخشی (رگولاتوری) در بخش های آب،گاز، برق، نفت، راه آهن و شبکه مخابراتی پتروشیمی در صورت تصویب هیات وزیران تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ