کد خبر: ۳۱۸۹۷
۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۵/۲۰

خبر منفی شرکت ورشکسته معروف درباره اعتراض دو بانک و کاهش سود

خبر منفی شرکت ورشکسته معروف درباره اعتراض دو بانک و کاهش سود

گازلوله که پیش از این شرکتی ورشکسته بود از خبر منفی و مرتبط با اعتراض دو بانک ملت و اقتصاد نوین برای طلب بدهی و تعدیل منفی سود سال مالی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت گازلوله که در مجمع سال گذشته با رویدادی شگرف و کم سابقه مواجه و زیان انباشته ۱۰۰میلیارد تومانی را به سود ۲۰ میلیارد تومانی تغییر داده ، از اعتراض دو بانک ملت و اقتصاد نوین برای طلب بدهی و تعدیل منفی سود سال مالی جاری خبر داد.

براساس این گزارش، این شرکت در سال های قبل از 84 یکی از معروف ترین شرکت های بورسی و از پربازده ترین سهام با رشد قیمت از حدود 400 به 4800 تومان بود و در صدر توجه سهامداران قرار داشت و به سهم طلایی موسوم شده بود. اما از سال 85 با بروز مشکلاتی در نحوه مدیریت ، فساد مالی و مسائل حاشیه ایی ، دوران رکود و نخوت آن شروع و تا سال ها ادامه پیداد کرد. به طوری که هر سهم "پلوله" به حدود 40 تومان هم رسید و در زمره ارزان ترین سهام حاضر در بازار قرار گرفت.

تداوم زیان و بدهی های سنگین گاز لوله به بانک ها موجب شد تا این شرکت از بهمن 91 از فهرست شرکت های بورسی حذف و به بدترین و سخت ترین بازار ممکن یعنی بازار پایه فرابورس منتقل شود.

با این حال در مجمع سال گذشته، مدیران گازلوله از تبدیل زیان انباشته 100 میلیارد تومانی به 20 میلیارد تومان سود خبر دادند.

اما در حالی این شرکت 22.5 میلیارد تومانی بعد از سال ها قادر به پیش بینی سود 579 ریالی برای سال مالی 95  شده که دو بانک ملت و اقتصاد نوین نسبت به طلب بدهی به دادگاه اعتراض کرده اند تا مدیرعامل "پلوله" از تعدیل منفی سود خبر دهد.

مسئولان سازمان بورس به همراه سهامداران عمده " پلوله" و با همکاری اداره تصفیه امور ورشکستگی ، موفق شده بودند حکم ورشکستگی قطعی این شرکت را از مجمتمع قضایی شهید بهشتی دریافت کنند.رویدادی که طی 45 سال اخیر و در اداره تصفیه امور ورشکستگی، تاکنون برای 7 شرکت رخ داده و این شرکت ضمن توقف اقساط و حذف جرایم دیرکرد از سال 85 ، قادر شد تا زیان انباشته 100 میلیارد تومانی را به 20 میلیارد تومان سود تبدیل کند و حتی از سه بانک هم طلب کار شود.

با این شرایط یداله صادقی مدیرعامل این شرکت با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، از اعتراض دو بانک ملت و اقتصاد نوین برای طلب بدهی و تعدیل منفی سود سال مالی جاری خبر داد:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ