کد خبر: ۳۱۹۰۳
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۵/۲۰

دومین نکول در بازار بدهی ایران / تعهد ۸۰ میلیاردی شرکت بورسی و ضامن
بورس پرس خبر می دهد:

دومین نکول در بازار بدهی ایران / تعهد ۸۰ میلیاردی شرکت بورسی و ضامن

برای دومین بار در بازار بدهی ایران یک اوراق مشارکت نکول شد و شرکت بورسی بین الملی توسعه ساختمان و بانک ضامن متعهد به پرداخت اصل مبلغ ۸۰ میلیارد تومانی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی از زمان شکل گیری بازار بدهی در بازار سرمایه ایران ، اوراق مشارکت گوهر زمین با نکول ( تاخیر در پرداخت اصل پول یا سود ) روبرو شده که اوراق مشارکت بین الملی توسعه ساختمان هم برای دومین بار نکول شد.

در این شرکت 300 میلیارد تومانی حاضر در بورس ، دو شرکت سرمایه گذاری زرین پرشیا و غدیر مالکیت 47.5 و 38 درصدی آن را در اختیار دارند.

براساس این گزارش، 5 مرداد 90 بود که "ثاخت" اقدام به پذیره نویسی 80 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی مجتمع نارجستان با نرخ  سود سالانه 16.5درصدی ، ضمانت بانک گردشگری و تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه امین و سر رسید 5ساله و پرداخت سود هر سه ماه در فرابورس کرد.

قرار بود در سررسید این اوراق یعنی 5 مرداد 95 ضمن تسویه با دارندگان ، اصل پول را هم بازگرداند اما از قرار معلوم در پرداخت اصل پول به مشکل برخورده و تاکنون نتوانسته وجوه دارندگان اوراق مشارکت را واریز کند.

پیگیری های بورس پرس نشان می دهد مشکل اصلی در نکول اوراق مشارکت فوق ، کمبود نقدینگی بوده اما شرکت بین الملی توسعه ساختمان و ضامن اوراق یعنی بانک گردشگری به سازمان بورس تعهد داده اند در اولین فرصت اقدام به پرداخت 80 میلیارد تومان اصل پول خواهند کرد.

این درحالی است که به دلیل نا معلوم بودن زمان تامین مالی ، فعلا" زمان مشخصی برای پرداخت مشخص نشده اما مسئولان سازمان بورس اعلام کردند با توجه به تعهد شرکت و ضامن ، مشکلی در پرداخت نخواهد بود و مانند اوراق مشارکت گوهر زمین برطرف خواهد شد.

با این اوصاف باید منتظر اعلام زمان مشخص از سوی شرکت بورسی بین الملی توسعه ساختمان و همچنین سازمان بورس ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمدی | ساعت ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۵/۲۱
0
0
پاسخ
از محبت شما در تهیه این گزارش متشکرم
» فردوسی | ساعت ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۵/۲۲
0
0
پاسخ
سلام.
اهمیت دادن این سایت به درخواستهای کاربران از جمله در خواست مطلبی جهت اوراق نارنجستان از سوی یک کاربر کاری زیبا و در خوره تجلیل میباشد.
از همه مسئولان بلند همت و مسئولیت پذیر در ساین بورس پرس نهایت تشکر را دارم.
فردوسی فعال بازار سرمایه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ