کد خبر: ۳۱۹۶۱
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۵/۲۵

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات:

"شستا"بحران مالی دارد/ چرا سود 10 درصدی و مشکلات شرکتها بررسی نمی‌شود؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات با انتقاد شدید از عملکرد تامین اجتماعی، مدعی شد "شستا" بحران مالی دارد و چرا مشکلات شرکت‌های دارویی، سیمان،‌ فولادی بررسی نمی‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پرویز احمدی پنجکی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات در همایش کانون بازنشستگان اظهار داشت: شاید امتیازهایی در قالب بیمه تکمیلی به بازنشستگان داده شود اما حق بازنشسته این است که در قالب «قانون الزام» از سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کند.

وی با انتقاد از وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس که به دنبال اجرای بیمه سلامت با اموال سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: وظیفه دولت تامین سلامت برای مردم است و اجازه نمی‌دهیم وزیر بهداشت تعهدات دولت را از جیب بیمه شدگان تامین اجتماعی بدهد.

احمدی بعد از اعلام نکاتی درباره مشکلات بیمارستان‌های تامین اجتماعی، از بحران مالی در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: نگران روزی هستم که این سازمان نتواند حقوق بازنشستگان را بدهد. زمانی اگر کارفرما حقوق کارگر را نمی داد به اداره کار شکایت و اموال کارفرما را مصادره می‌کردیم اما اگر سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شد، به چه کسی شکایت کنیم و کدام اموال را مصادره کنیم؟

وی درباره بدهی 1200 میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، گفت: در دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرند که نمونه‌اش پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد است. سوال ما این است که چه کسی به شما اجازه داده از اموال سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگی سوءاستفاده کنید. ما نگران این هستیم که این هم به بدهی‌های دولت اضافه شود و به تاریخ بپیوندد.

احمدی با تاکید بر اینکه دولت تصمیمی برای پرداخت بدهی‌ها ندارد، گفت: اگر دولت می‌خواست بدهی سازمان را بدهد، در قانون بودجه 95 بخشی از آن را تعریف می‌کرد یا در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را به بدهی دولت به سازمان اختصاص می‌داد که چنین چیزی وجود ندارد.به همه دستگاه‌ها و مسئولان نامه داده‌ و روزهای بحرانی سازمان را هشدار داده‌ایم اما تاکنون توجهی نشده است.

وی با اشاره به اموال سازمان تامین اجتماعی در "شستا" گفت:بیش از 200 شرکت متعلق به سازمان است اما سودی نصیب سازمان نمی‌شود. هر وقت سوال می‌کنیم، سود آن را 10 درصد اعلام می کنند. سوال اینجاست که چرا این همه شرکت‌های دارویی، سیمان،‌ فولاد و... سود دهی ندارند و چرا مشکلات این شرکت‌ها بررسی نمی‌شود؟

وی با اشاره به اینکه یک بازنشسته برای گرفتن وام 2 میلیون تومانی آبرویش را گرو می گذارد، گفت: این در حالی است که مدیرعامل بانک رفاه کارگران 245 میلیون تومان حقوق می گیرد به بستگانش وام‌های کم بهره میلیاردی داده است؛ اما وقتی یک بازنشسته بالای 65 سال می‌خواهد وام بگیرد، باید ضامن کسر از حقوق بیاورد که این موجب آبروریزی بازنشسته می‌شود.

احمدی با اعلام اینکه بازنشستگان سهمی در تصمیم گیری‌های سازمان ندارند، خطاب به مسئولان سازمان تامین اجتماعی، گفت: از ما انتظار نداشته سکوت نداشته باشید؛ اما اگر به کمک نیاز دارید، از ما بخواهید تا به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، اعتراض کنیم و در هر تجمعی شرکت کنیم تا منافع ما حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار سازمان را نوشته‌ایم و به نمایندگان مجلس داده‌ایم، تصریح کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم به اصلاح ساختار سازمان رای بدهند تا ما بتوانیم منافع سازمان را پیگیری کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی مراکز تفریحی و رفاهی بسیاری دارد، گفت: چرا هتل هما که متعلق به سازمان است،‌ به بازنشسته داده نمی‌شود اما وقتی یک میهمان خارجی به کشورمان می آید،‌ به حساب سازمان تامین اجتماعی از آنها پذیرایی می‌کنید؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فناوری | ساعت ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۵/۲۹
0
0
پاسخ
سازمان تامین اجتماعی باید حامی حق و حقوق مستمری بگیران باشد و از وجود بزرگترین اقتصاددانهای کشور برای اداره کردن شرکت شستا بهره برداری نماید و این دگرگون یکی از اجتناب ناپدبرترین اقدام است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ