کد خبر: ۳۲۰۴۳
۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۵/۳۱

فولادساز پنجم دنیا در تدارک همکاری با بزرگترین شرکت بورس ایران برآمد

فولادساز پنجم دنیا در تدارک همکاری با بزرگترین شرکت بورس ایران برآمد

مدیران پنجمین فولادساز بزرگ دنیا با بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، در تدارک همکاری با بزرگترین شرکت بورس ایران برآمدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان بازدید قائم مقام مدیرعامل شرکت بائو استیل از فولادمبارکه و دیدار با مدیرعامل و معاونان این شرکت و بازدید از خطوط تولید، فرصت های همکاری بین پنجمین فولادساز بزرگ دنیا و بزرگترین شرکت بورس ایران (با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی) بررسی شد.

در این دیدار، چن درانگ ( Chen Derong) با بیان اینکه صنایع فولادسازی ایران و چین مشترکات بسیاری با هم دارند و از این رو آینده درخشانی در انتظار فولادمبارکه است، گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک فولاد ساز از تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته ای استفاده می کند.

وی افزود: قبل از بازدید، اطلاعات دقیق از صنعت فولاد ایران نداشتیم اما اطلاع داشتیم که صنعت ایران در دهه های اخیر رشد بالایی داشته است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بائو استیل چین گفت: از این فرصت مناسب حضور در شرکتهای فولادساز ایران استفاده کردیم و شرایط سرمایه گذاری و همکاری شرکتهای چینی و شرکتهای ایرانی را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته است، گفت: فولادمبارکه بزرگترین شرکت فولاد سازی ایران است و سهم بزرگی از فولاد ایران را در اختیار دارد.

مدیران بائواستیل پیش از این نیز در دیدار با رییس هیأت عامل ایمیدرو خواهان همکاری با ایران در صنعت فولاد و بخش اکتشاف معادن شدند .

چِن زایگن (Chen Zaigen) گفت: با توجه به امکاناتی که بائو استیل در بخش فولاد، معادن، اسکله، حوزه مالی و آی تی دارد، امکان ایجاد و توسعه همکاری های وسیعی بین ایران و چین ایجادکرد وجود دارد.

این مدیر ارشد بائو استیل چین با اشاره به عزم مقامات ایران و چین برای بسط همکاری های اقتصادی، اظهار کرد: کارخانه های چینی از استاندارد بالای زیست محیطی برخوردارند که حتی از برخی شرکتهای اروپایی و آمریکایی نیز پیشرفته تر هستند.

وی از دستور کار شرکت های بزرگ چینی برای توسعه همکاری با ایران، به عنوان برنامه دولت چین یاد کرد و افزود: شرکت بائو استیل با گردش مالی 130 میلیارد دلاری سالیانه از شرایط نقدینگی بالایی برخوردار است. از مجموع 800 میلیون تن کل تولید فولاد چین، حدود 700 میلیون تن آن در داخل کشور مصرف می شود و تنها 100 میلیون تن معادل 14 درصد آن روانه بازارهای صادراتی می شود.

وی با بیان اینکه ژاپن فقط حدود 30درصد از تولیدات فولادی خود را صادر می کند، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا، پرونده هایی برای صادرکنندگان فولاد چینی باز کرده اند.

مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: تا سال 2025 میلادی باید به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد دست یابیم و برای تأمین مواد اولیه آن برنامه وسیعی در بخش اکتشاف آغاز کرده ایم.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها، با ادامه فعالیت های اکتشافی، تا یکسال آینده میزان ذخایر سنگ آهن ایران بین 30 تا 50 درصد افزایش خواهد یافت. با توجه به ذخایر معدنی، وجود ذخایر گاز و دسترسی به آب های آزاد و همچنین نیروی کار متخصص، شرایط مناسبی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه فولاد با شرکتهای خارجی وجود دارد.

براساس این گزارش، شرکت بائو استیل در سال 2014 با تولید 43 میلیون تن فولاد خام در رتبه چهارم جهانی قرار گرفت اما در سال 2015 با 9 میلیون تن کاهش تولید، به جایگاه پنجم جهانی رسید.

این شرکت پیش بینی کرده تا پایان سال جاری میلادی، به ظرفیت تولید 80 میلیون تنی دست پیدا می کند در حالی که تا سال 2015 از ظرفیت تولید 50 میلیون تنی برخوردار بود.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ